ابلاغ مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۲۶

دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان موضوع ماده19 آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان توسط وزیر راه‌وشهرسازی ابلاغ و متن کامل آن برای اطلاع شهروندان در چهار ماده منتشر شد.

به گزارش «تعادل»، این دستورالعمل در چهار ماده شامل 1-تعاریف، 2-کلیات، 3-وظایف پیش‌فروشنده و 4-وظایف اداره کل راه‌وشهرسازی است که در ماده2 وظیفه اجرای دستورالعمل به نمایندگی از وزارت راه‌وشهرسازی برعهده ادارات کل راه‌وشهرسازی استان‌هاست و مهلت مجوز صادره ازسوی ادارات کل راه‌وشهرسازی استان‌ها به مدت سه ماه از تاریخ صدور مجوز است.

در بند الف، ماده یک این دستورالعمل در تعریف آگهی پیش‌فروش هرگونه تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای جذب سرمایه‌گذاری و انعقاد قرارداد پیش‌فروش برای یک یا چند پروژه ‌ساختمانی معین، از طریق بروشور، تراکت، نصب پلاکارد، توزیع کارت و امثال آنها، صفحات جراید، صداوسیما و کلیه محتوا‌ها و رسانه‌های دیجیتال موضوع آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مصوب 24/5/1389 هیات‌وزیران ذکر شده است.

در بخش وظایف پیش‌فروشنده آمده است: پیش‌فروشنده موظف است مدارک 6گانه را به‌همراه تکمیل شده درخواست صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش به اداره کل راه‌وشهرسازی محل وقوع پروژه ارایه کند. تصویر برابر اصل گواهی افتتاح حساب امانی در بانک عامل، ممهور به مهر شعبه ازجمله مدارک لازم است.

براساس ماده چهار دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان اداره کل راه‌وشهرسازی استان پس از دریافت کلیه مدارک مندرج در ماده3 از پیش‌فروشنده یا نماینده قانونی وی، ضمن ارایه رسید دریافت مدارک، موظف است طی حداکثر 15روز کاری، عدم مخالفت خود را در قالب فرم صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش (فرم شماره2) به پیش‌فروشنده اعلام نمایند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر