رینگ جهانی

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۲۲

کاهش قیمت سنگ‌آهن

هفته گذشته متوسط قیمت سنگ‌آهن خلوص ٦٢درصد وارداتی در چین باز هم کاهش داشته با حدود 5.1دلار افت به ٤٦دلار و ٥٠سنت هر تن خشک سی‌اف‌آر رسید. معامله‌ها بین ٤٥ تا 48.2دلار هر تن نهایی شد. بسیاری از فعالان بازار منتظر کاهش قیمت‌های بیشتر هستند از این رو عقب نشسته‌اند و تنها در حال بررسی بازارند. فعلا امید به بهبود قیمت سنگ‌آهن و محصولات فولادی نیست.


افزایش قیمت قراضه

هفته گذشته فعالیت بازار‌های قراضه کمی بهتر شد و قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس ١ و ٢ خلوص ٢٠-٨٠ در ترکیه حدود ٢ تا ٤دلار هر تن بهبود داشته به ٢٦٣ تا ٢٦٨دلار هر تن رسید. در بازار داخلی امریکا متوسط قیمت قراضه خرد شده ثبات داشت. قراضه سنگین کلاس یک در بازار داخلی امریکا به‌طور میانگین ٢٣٦دلار و ٨٣سنت هر تن و باثبات بود. در بازار داخلی شمال اروپا قیمت قراردادهای قراضه ماه آوریل ١٥یورو بالا رفته به ٢٤٥ تا ٢٥٠یورو هر تن رسید. در هند نیز قراضه کانتینری خرد شده کمی بالا رفته به ٢٩٢دلار هر تن رسید. در تایوان شاخص قیمت قراضه وارداتی خلوص ٢٠-٨٠ افت ٩دلاری داشته ٢٣٢ تا ٢٣٥دلار هر تن ثبت شد ولی خریداری نبود.


بهبود قیمت بیلت

هفته گذشته قیمت بیلت صادراتی دریای سیاه با ٥دلار بهبود به ٣٦٥دلار هر تن رسید. قیمت‌های پیشنهادی بین ٣٦٥ تا ٣٧٥دلار هر تن دریای سیاه بود. در ترکیه ٣٧٧ تا ٣٧٨دلار معامله شد و قیمت پیشنهادی ٣٨٠ تا ٣٩٠دلار هر تن نیز شنیده شد.

در بازار داخلی ترکیه قیمت بیلت ٥ تا ١٠دلار بالا رفته ٣٩٠ تا ٤٠٠دلار هر تن درب کارخانه بدون ١٨درصد مالیات بر ارزش افزوده بود و قیمت صادراتی بیلت ترکیه باثبات و ٣٨٠ تا ٣٩٠دلار هر تن فوب شنیده شد. بازار واردات بیلت جنوب شرق آسیا هفته راکدی داشت و متوسط قیمت بیلت وارداتی ٣٧٠ تا ٣٨٠دلار هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد. بیلت صادراتی چین هفته گذشته با ٥ تا ١٠دلار کاهش ٣٤٠ تا ٣٦٠دلار هر تن بود. کره‌جنوبی نیز به‌دنبال خرید بیلت چین در ٣٣٨ تا ٣٤٠دلار هر تن بود.


رشد قیمت میلگرد

قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه ٤٣٤ تا ٤٤٠دلار هر تن درب کارخانه بدون ١٨درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد. رکود تقاضا بازار را تحت‌فشار گذاشته است. میلگرد صادراتی ترکیه ٤٣٥ تا ٤٤٠دلار هر تن فوب پیشنهاد می‌شد البته خریدارها همچنان ١٠ تا ١٥دلار پایین‌تر درخواست خرید دادند. قیمت میلگرد در جنوب اروپا نسبت به هفته گذشته با یک یورو در هر تن کاهش به ٤١٩یورو هر تن رسید. در شمال اروپا متوسط قیمت میلگرد ٥یورو بهبود داشته به ٤١٨یورو هر تن درب کارخانه رسید. در بازار واردات امریکا قیمت میلگرد از ٤١٥ تا ٤٢٥دلار هر تن به ٤١٠ تا ٤٢٠دلار هر تن رسید.


کاهش قیمت ورق

قیمت ورق گرم در بازار داخلی امریکا نسبت به هفته گذشته دودلار در هر تن کاهش قیمت داشته به ٤٦١دلار هر تن درب کارخانه رسید. در شمال اروپا میانگین قیمت ورق گرم یک یورو در هر تن نسبت به هفته گذشته افت داشت و بین ٤٠٠ تا ٤١٥یورو هر تن درب کارخانه بود و در جنوب اروپا باثبات ماند. ورق گرم چین ٣٨٠ تا ٣٨٥یورو هر تن سی‌اف‌آر شمال اروپا بود ولی خریدار نداشت. ورق گرم صادراتی چین ٣٧٥ تا ٣٨٠دلار هر تن بود و در بازارهای جهانی قدرت رقابت نداشت. در بازار داخلی چین ورق گرم ٢ تا ٣دلار رشد داشته ٣٧٥ تا ٣٨٠دلار هر تن با ١٧درصد مالیات بر ارزش افزوده بود. در بازار داخلی ترکیه با افزایش تخفیف‌ها تمایل به خرید بالا رفت. ورق گرم ٤٢٠ تا ٤٤٠دلار هر تن درب کارخانه بود و قیمت صادراتی ٤٠٠ تا ٤١٠دلار هر تن فوب شنیده شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر