پتروشیمی‌ها برای کاهش قیمت‌ها انعطاف نشان نمی‌دهند

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۲۰

شرکت‌های پتروشیمی باید انعطاف بیشتری در تغییر قیمت‌های پایه ثبت شده بر تابلو بورس کالای ایران داشته باشند. فرهاد اسماعیلی، مدیرعامل شرکت پتروآراد و کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: برخی از اهرم‌ها برای افزایش فضای رقابتی در بورس کالای ایران ضروری به نظر می‌رسد از سوی دیگر شرکت‌های پتروشیمی نیز باید درخصوص محصولاتی که تقاضای اندکی در بازار دارند، انعطاف بیشتری نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه صادرات مواد اولیه پتروشیمی نیز یکی دیگر راه‌هایی است که فضای رقابتی را در بازار پتروشیمی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر احتمال می‌رود پس از توافقات هسته‌ای، مجتمع‌های پتروشیمی بیش از همیشه وارد فضای رقابتی شوند و از این رو انعطاف آنها ضروری به نظر می‌رسد. مدیرعامل شرکت پتروآراد با اشاره به اینکه اثرات توافقات هسته‌یی در بازار پتروشیمی در ماه‌های آتی مشخص خواهد شد، تاکید کرد: اگر مذاکرات هسته‌یی به توافق نهایی منجر شود، خریداران مواد اولیه قادر خواهند بود محصولات پتروشیمی داخلی را با خارجی مقایسه کرده و بهترین خرید را انجام دهند از این رو به نظر می‌رسد، شرکت‌های پتروشیمی باید آمادگی رقابت با تولیدات سایر کشورها را داشته باشند.

این کارشناس بازار پتروشیمی در پایان یادآور شد: توافق هسته‌یی می‌تواند بر قیمت محصولات پتروشیمی، حجم صادرات و واردات، ارزش پول همچنین مبادلات کالاها اثرگذار باشد و ممکن است بازار با تغییرات عمده‌یی روبه‌رو شود از این رو مدیریت صحیح بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر