از مداحی تا حراج لباس

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۰۸

مدح صدام دردسرساز شد

سخنگوی نخست‌وزیر عراق برای خواندن در مدح صدام مجبور شد از منصبش استعفا بدهد. به تازگی ویدیویی از او منتشرشده که در آن آهنگی را در مدح صدام می‌خواند. رافد جبوری، سخنگوی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در صفحه خود در فیسبوک نوشت: هدف از انتشار این فیلم هجمه به دولت است و من خواهان استعفا شدم و این امر صورت گرفت. از پنج‌شنبه گذشته یک فایل ویدیویی با عنوان «سرت را بالا بگیر تو عراقی هستی» منتشر شده که جبوری در زمان حکومت صدام آن را سروده و اجرا کرده است. در این ویدیو تصاویری از صدام وجود دارد که شمشیرش را بالا می‌گیرد یا از تفنگش شلیک می‌کند یا سوار بر اسبی سفید شده است. وی در فیسبوک نوشته: اذعان می‌کنم 15سال قبل این آهنگ را خواندم و به خاطر ملزومات زندگی در آن هنگام مجبور بودم این کار را بکنم.


اردوغان دوچرخه‌‌سواری کرد

رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری ریاست‌جمهوری ترکیه حضور یافت و از سالاجاک تا حرم دوچرخه‌سواری کرد. محمت موزن اوغلو، وزیر بهداشت و درمان و چاغاتای کیلیچ، وزیر جوانان و ورزش در جریان این دوچرخه‌سواری اردوغان را همراهی کردند و در پایان این مراسم، به رییس‌جمهور مدال افتخار داده شد.


لباس «بر باد رفته» حراج شد

لباس اسکارلت اوهارا شخصیت اصلی فیلم به یادماندنی «برباد رفته» در یک حراجی در ایالت کالیفرنیای امریکا به حراج گذاشته شد. لباس مشکی و طوسی‌رنگی که ویوین لی بازیگر نقش اسکارلت اوهارا در فیلم کلاسیک «بر باد رفته» در سال 1939 به تن کرده بود، در یک حراجی در کالیفرنیا به مبلغ 137هزار دلار به فروش رفت. این لباس زیبا که دارای تکه‌دوزی‌هایی به رنگ مشکی است یکی از 150قلم از اشیا و یادگاری‌های فیلم «بر باد رفته» است که توسط حراجی «هریتیج» در بورلی هیلز به فروش گذاشته می‌شود که همه آنها بخشی از مجموعه خصوصی متعلق به جیمز توبلین مسوول پیشین بخش چهره‌پردازی کمپانی یونیورسال است.

او از دهه 1960 لباس‌ها و دیگر اشیای صحنه فیلم‌ها را جمع می‌کرد و در مجموع دارای بیش از 300هزار یادگاری از فیلم‌های کلاسیک است. او این لباس را 20دلار خریده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر