درگذشت خالق میدان‌های مدرن شهری

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۰۲

پگاه حاجیان

آلفرد تاوبمن موسس مراکز خرید تاوبمن عصر جمعه در ایالت میشیگان چشم از جهان فرو بست. به گفته پسرش رابرت، رییس و مدیراجرایی این کمپانی، پدرش بعد از شام دچار حمله قلبی شد و با کمی فاصله درگذشت.

آقای تاوبمن 91ساله که هنگام مرگ حدود 3.1میلیارد دلار دارایی داشت، تا پایان عمر فعال بود، تاوبمن در ماه مارس برای جشن‌گرفتن افتتاح مرکز خرید سان‌حوان در پورتوریکو حضور داشت و روز سوم ماه آوریل هم پیغامی را در وبلاگش منتشر کرد و در آن از دوستانش لس و ابیگیل وکسنر به خاطر هدیه‌شان به انستیتوی تحقیقات پزشکی آلفرد تاوبمن واقع در دانشگاه میشیگان تشکر کرد.

او که خود از ادامه تحصیل در دانشگاه میشیگان دست کشیده بود، بزرگ‌ترین خبر تاریخ این مدرسه بود و علاوه‌بر 142میلیون دلاری که قبلا اهدا کرده بود، 56میلیون دلار دیگر نیز در سال 2012 به این دانشگاه بخشید. کالج معماری و نقشه‌کشی شهری و همچنین انستیتوی تحقیقات مدرسه پزشکی این دانشگاه نام او را روی خود دارد. روی هم رفته، تاوبمن بیش از 250میلیون دلار به خیریه اهدا کرده بود که ازجمله آن می‌توان به میلیون‌ها دلار اهدا‌شده به مدارس منطقه دیترویت اشاره کرد. او همچنین یکی از حامیان قوی تحقیقات سلول‌های بنیادی بود.

تاوبمن طی دوران بحران اقتصادی بزرگ دهه 1920 ایالات متحده در دیترویت بزرگ شد. او کار کردن را از 9سالگی آغاز کرد و در 11سالگی شروع به کار کردن در بخش فروش مغازه سیمز کرد. او از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و به دانشگاه میشیگان در ان‌آربور رفت اما جنگ جهانی دوم تحصیلات او را متوقف کرد و او وارد ارتش شد. در سال1950 او که رشد طبقه متوسط را در دوران پس از جنگ امریکا مشاهده کرده بود، تجارت املاک خود را به راه انداخت. او بعدها از تغییر کشور به سمت مناطق حومه شهری استفاده کرد و ساخت مراکز خرید شیک خود را آغاز کرد و آنها را تبدیل به میدان‌های شهری مدرن ملت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر