کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۰۱

اوپک در سهم تولید اعضا تجدیدنظر کند

ایسنا یکی از نمایندگان اوپک گفت: این سازمان باید در تعیین سهمیه تولید اعضای اوپک که در سال 2008 به شکل بی‌سر و صدا به یک‌سری از اعضای اوپک تخصیص داده شد، تجدیدنظر کند. به گزارش رویترز این نماینده اوپک اظهار داشت: در صورت افزایش صادرات نفت ایران پس از توافق هسته‌یی احتمالی، این سازمان برای جلوگیری از عرضه بیش از حد نفت و لطمه‌ خوردن قیمت‌ها باید در تعیین سهمیه تولید اعضا تجدید‌نظر کند. پیشنهاد تجدید‌نظر در سهمیه تولید اعضای اوپک احتمالا باعث یک مناظره شدید در داخل این سازمان خواهد شد، زیرا بحث اعتبار ملی و سهم بازار اعضا در میان است. این نماینده اوپک خاطر‌نشان کرد: عراق هر ماه تولید نفت خود را افزایش می‌دهد و اگر ایران به بازار برگردد در صورتی‌که در سهمیه تولید اعضای اوپک تغییراتی ایجاد نشود، قیمت‌ نفت پایین خواهد آمد.


تبادل 1438 مگاوات ‌برق با کشورهای همسایه

پاون تراز تبادل برق ایران با کشورهای همسایه روز شنبه به مثبت154 مگاوات رسید. میزان مبادله‌های برون‌مرزی برق ایران با کشورهای همسایه (شنبه 29فروردین‌ماه 94) به 1438 مگاوات رسید. مجموع میزان صادرات برق ایران به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان و ترکیه در روز شنبه 796مگاوات و مجموع واردات برق از کشورهای ارمنستان و ترکمنستان به میزان 642مگاوات ثبت شد. تراز تبادل برق ایران با کشورهای همسایه روز گذشته به مثبت154 مگاوات رسید. جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می‌کند.


فروش بنزین به 8 کشور

آنا ایران در سال گذشته به هشت کشور بنزین صادر کرده‌ است. در حالی که آمار واردات بنزین کشور در سال گذشته تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده‌ است، آمار صادرات این محصول توسط گمرک ایران اعلام شده‌ است. ایران در سال گذشته به 8 کشور بیش از 193هزار تن بنزین صادر کرده‌ است. طبیعی است که بدون داشتن چگالی بنزین، نمی‌توان حجم صادرات آن بر اساس لیتر را به دست آورد. کشورهای امارات، چین، ارمنستان، هند، پاکستان، عمان، عراق و افغانستان در سال گذشته از ایران بنزین وارد کرده‌اند. بیشترین میزان صادرات بنزین ایران به امارات بوده‌ است. در سال گذشته صادرات 193هزار تن بنزین، بیش از 178میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است که نشان می‌دهد هر کیلوگرم بنزین صادراتی ایران حدد 92سنت ارزآوری داشته است. طبق گزارش گمرک کشورمان، ارمنستان با پرداخت یک دلار بابت هر کیلوگرم بنزین، بیشترین مبلغ را بابت بنزین وارداتی‌اش به کشور ما پرداخت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر