اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۹۷

رسیدگی به پرونده انتخابات ادامه دارد

فارس| رییس دیوان عدالت اداری گفت: اینکه بگویند دیوان عدالت اداری انتخابات اتاق بازرگانی را ابطال کرده به هیچ عنوان صحت ندارد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری درخصوص برخی از اظهارات مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری انتخابات اتاق بازرگانی را ابطال کرده، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. وی افزود: این پرونده همچنان در دیوان درحال رسیدگی است و منجر به تصمیم نهایی نشده است.


افزایش ۱۶درصدی بیمه‌نامه صادراتی

فارس| طاهر شه‌حامد از افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات و پوشش‌ بیشتر صادراتی خبر داد و به این نکته اشاره کرد از آنجا که با برداشته شدن تحریم‌ها ارتباط با بازار اروپا و غرب برای مراودات مالی بیشتر خواهد شد از اکنون به دنبال راهکارهایی برای پوشش صادراتی در این زمینه هستیم. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 2300میلیارد تومان بیمه‌نامه صادراتی صادر شده که نسبت به سال قبل آن 16درصد افزایش داشته است و این درحالی است که سعی کرده‌ایم تا مانده تعهدات‌مان را کاهش دهیم تا جایی که تعهدات صندوق ضمانتی صادرات از 5 هزار و 200میلیارد تومان به 4هزار و 600 میلیارد تومان رسید. رییس هیات‌مدیره صندوق ضمانت صادرات به این نکته اشاره کرد که شاید در دوره‌یی حجم مانده تعهدات این صندوق براساس بودجه موجودش بسیار بالا رفته که مشکل‌آفرین و ریسک بالایی دارد اما اکنون از این حالت خارج شدیم. شه‌حامد بازارهای صادراتی عراق، افغانستان، سوریه و سودان را جزو پر ریسک‌ترین‌ها دانست و افزود: پوشش قراردادهای صادراتی بخشی از کارهای ماست اما مهم‌تر از آن اینکه صادر‌کنندگان می‌توانند پیش از عقد قرارداد برای اطمینان خاطر از طرف خارجی از طریق این صندوق وضعیت تامین مالی طرف مقابل و قابل اعتماد بودن آن را برآورد کنند. وی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری با روسیه به امضای تفاهمنامه‌یی با طرف روسی از 6 ماه گذشته خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه اعتبارسنجی مشتریان دوطرف انجام می‌شود تا خدای ناکرده بازرگانان ما با ضرر و زیان‌ مالی مواجه نشوند. شه‌حامد همچنین از امضای تفاهمنامه‌یی با یک شرکت ایتالیایی (ساچه) برای پوشش بهتر بازارصادراتی اروپا و امریکا خبر داد و افزود: در صورت امضای این تفاهمنامه صادر‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت پروژه‌های صادراتی را در دست بگیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر