اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۹۲

نرخنامه مشورتی بیمه‌های اشخاص تدوین شد

نرخنامه مشورتی بیمه‌های اشخاص در قالب طرح پژوهشی و برای جلوگیری از نرخ‌شکنی در صنعت بیمه کشور تدوین شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، نرخنامه مشورتی بیمه‌های اشخاص در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از نرخ‌شکنی در صنعت بیمه تدوین شده و برای ارزیابی ریسک و تعیین حق بیمه دراختیار محاسبان فنی، کارشناسان و اکچوئران قرار می‌گیرد تا از تزلزل و هرج‌ومرج موجود در بازار نرخ‌ها به‌دلیل حذف نظارت تعرفه‌یی طی سال‌های اخیر کاسته شود.

پژوهشکده بیمه نرخنامه مشورتی بیمه‌های اشخاص را براساس آیین‌نامه‌های موجود، مصوبات شورای عالی بیمه و استفاده از تجارب سایر کشورها برای دریافت حق بیمه عادلانه‌تر از بیمه‌گذاران و تامین منافع شرکت‌های بیمه تدوین کرده است. در نرخنامه مذکور با موضوعات محاسبه نرخ سنین ۷۰ تا ۸۹ برای نخستین‌بار، نرخ بیمه عمر گروهی به شرط حیات در بیمه‌های عمر، اصلاح جدول گروهای شغلی و ارایه تفصیلی برخی از طبقات مانند سایر موسسات در بیمه‌های حوادث و تقسیم‌بندی تفصیلی طبقات پوشش‌های درمانی و نرخ‌های آن و ارایه برخی از خدمات‌درمانی که در نرخ‌های قبلی مغفول مانده بود، ارایه شده است. گفتنی است با شروع به‌کار دولت تدبیر و امید، اجرای طرح‌های پژوهشی با نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دستورکار پژوهشکده بیمه قرار گرفت. این پژوهش‌ها با محورهای کلی «بازنگری شرایط عمومی رشته‌های بیمه‌یی»، «عوامل موثر بر ریسک رشته‌های مختلف»، «تدوین استانداردهای آموزشی شبکه فروش» و «مطالعه ذخایر بیمه‌یی» برای گام برداشتن در مسیر توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه طراحی شده است. در اجرای این طرح‌ها از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور نیز استفاده شده است.


بانک تجارت میزبان نشست هم‌اندیشی مدیران بانک‌ها

مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی - اعتباری گردهم آمدند تا به میزبانی بانک تجارت مهم‌ترین موضوعات پیش روی بازار پول کشور در سال94 را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت، در این نشست هم‌اندیشی که صبح روز شنبه 29فروردین ماه برگزار شد ابتدا مقدم مدیرعامل بانک تجارت، با آرزوی یک سال کاری موفق و پرثمر برای مدیران و کارکنان شبکه بانکی در سال94 گفت: بسیار مهم است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام گرفته خدمتگزاران مردم در شبکه بانکی همراهی شایسته‌یی با راهبردهای اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران از خود نشان داده و علاوه‌بر سودآوری مناسب برای ذی‌نفعان، مسوولیت‌های اجتماعی خود در قبال کشور و آینده فرزندان آن را نیز به خوبی ایفا کنند. در ادامه این جلسه «همتی» مدیرعامل بانک ملی و رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها با اشاره به اینکه تغییر نرخ سود بانکی یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش‌روی شبکه بانکی در سال94 است یادآور شد: در این برهه لازم است که مجموعه نظام بانکی در مدیریت تغییرات نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها پیشگام شود و با توجه به کاهش نرخ تورم، نرخ سود بانکی نیز به گونه‌یی تعیین و مدیریت شود که علاوه‌بر تحقق انتظارات دولت و فعالان بخش‌های مختلف اقتصاد کشور، حیات موثر و موفق بانک‌ها در اقتصاد کشور نیز تداوم یابد. همتی خاطرنشان ساخت: قطعا هیچ تقابلی میان بانک مرکزی و شبکه بانکی در موضوع تعیین نرخ سود بانکی وجود ندارد و مدیران عالی اقتصاد کشور نیز این دیدگاه را بارها مطرح کرده‌اند که بانک‌ها می‌توانند موضوع تغییر نرخ سود بانکی را مدیریت کنند.


143 شعبه بانک سرمایه تا پایان سال ارزی می‌شوند

خیرالله بیرانوند مدیرعامل بانک سرمایه، اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان، تمام شعب این بانک تا پایان سال جاری علاوه‌بر خدمات ریالی، کلیه خدمات ارزی را هم به مشتریان ارایه خواهند داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک سرمایه بیرانوند با اشاره به جایگاه بسیار خوب بانک سرمایه در میان سایر بانک‌ها در ارایه خدمات ارزی به مشتریان گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های تخصصی و کارشناسی صورت‌گرفته، طی سال‌های اخیر بانک سرمایه توانسته است جایگاه بسیار خوبی در ارایه خدمات ارزی به خود اختصاص داده و موجبات رضایتمندی مشتریان و فعالان این بخش را فراهم کند. مدیرعامل بانک سرمایه اظهار داشت: با توجه به برخی موانعی که تحریم‌ها برای فعالیت‌های ارزی کشور ایجاد کرده بود، بانک‌ها مجبور شدند بخشی از فعالیت‌های خود در این حوزه را محدود کنند اما واحد ارزی بانک سرمایه توانست با اقداماتی موثر و تخصصی، به ارایه خدمات ارزی به مشتریان پرداخته و با کارگزاری امور و تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و بازرگانان نقش بسیار چشمگیری در پویایی اقتصاد کشور ایفا کند. بیرانوند افزود: بانک سرمایه با درک این موضوع که اقتصاد کشور نیازمند تسریع و روان‌سازی در مبادلات ارزی است، توانست اقدامات خوبی در این خصوص انجام دهد و در واقع فعالیت‌های ارزی بانک سرمایه به نوعی پیشقراولی برای خدماتی بود که باید برای گردش چرخ اقتصاد کشور انجام می‌گرفت و خوشبختانه این عملکرد به گونه‌یی کاملا موفق و شایسته در حال انجام است.

وی افزود: بانک سرمایه با سابقه و تجربه موفقی که در انجام عملیات ارزی دارد می‌تواند در شرایط کنونی الگویی مناسب برای سایر بانک‌ها محسوب شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر