اخبار کوتاه

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۸۸

محکومیت عملیات انتحاری در جلال‌آباد افغانستان

ایسنا مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از کشته و مجروح‌شدن جمعی از مردم بیگناه افغانستان بر اثر عملیات انتحاری تروریستی در شهر جلال‌آباد افغانستان این اقدام تروریستی را محکوم کرد. وی افزود: تروریسم، افراط‌گری و به مخاطره انداختن جان مردم بیگناه غیرقابل توجیه و مردود است.


دولت عقب‌نشینی نکرده است

ایرنا مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: دولت در جریان مذاکرات هسته‌یی ذره‌یی از منافع و مصالح ملی و دستاوردهای علمی کسب‌شده کشور عقب‌نشینی نکرد. وی با انتقاد از کم‌توجهی به انعکاس فعالیت‌ها و خدمات دولت از سوی رسانه ملی، با طرح این پرسش که مگر این دولت از دولت قبل متفاوت است؟ گفت: نباید فراموش کرد این دولت، دولت نظام جمهوری اسلامی است و توفیق آن، توفیق نظام محسوب می‌شود.


دیدگاه مطهری درخصوص

حضور زنان در ورزشگاه‌ها

خبرآنلاین علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه لازم است برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضوابط شرعی رعایت شود، تصریح کرد: باید برای تدوین هر آیین‌نامه‌یی در این‌باره، نظر مراجع تقلید جلب شود زیرا احتمال دارد آنها با این کار مخالفت کنند. وی در پاسخ به این سوال که پیش از این زنان اجازه حضور در مسابقات والیبال را داشتند و دردسری تولید نمی‌شد، توضیح داد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از نظر امنیتی دردسرساز نیست و صرفا بحث شرعی مطرح است.


لغو تحریم‌ها و درآمد 50میلیارد دلاری ایران

ایرنا هفته‌نامه «واشنگتن اگزماینر» روز یک‌شنبه در گزارشی با استناد به سخنان مقامات کنگره امریکا نوشت: درصورت لغو تحریم‌های ضدایرانی، این کشور سالانه 50میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. بنابراین گزارش اعضای کنگره امریکا در نشستی با نمایندگان دولت باراک اوباما، رییس‌جمهوری آن کشور گفتند درصورتی‌که مذاکرات برای رسیدن به توافق با ایران موفقیت‌آمیز باشد؛ ایران می‌تواند بین 30 تا 50میلیارد دلار از قبل آن درآمد داشته باشد.


موشک‌های ایران

هرسال بزرگ‌تر و قدرتمندتر

تسنیم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه این رژیم با ابراز نگرانی از دستاوردهای نظامی ایران و رژه روز ارتش اعلام کرد: هرسال موشک‌های ایران بزرگ‌تر و قدرتمندتر می‌شوند. وی افزود: تامین سامانه موشکی اس‌‌300 روسیه برای ایران به‌ویژه زمانی که ایران در مسیر تهاجم در منطقه و اطراف مرزهای اسراییل گام برداشته از اهمیت زیادی برخوردار است.


انتصاب مسوولان ستاد انتخابات کشور

ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در احکام جداگانه‌یی مسوولان ستاد انتخابات کشور را منصوب کرد. وی در این احکام حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها را با حفظ سمت به‌عنوان عضو ستاد انتخابات، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی را با حفظ سمت به‌عنوان عضو و مسوول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع را با حفظ سمت به‌عنوان عضو و مسوول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور، در امر برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.


سردتر شدن روابط ایران و عربستان

ایلنا محمدعلی سبحانی مدیرکل اسبق وزارت امور خارجه تاکید کرد: باتوجه به تاثیر مسایل منطقه‌یی بر روابط دوجانبه ایران و عربستان، متاسفانه مواضع عربستان، قابل‌قبول و غیرقابل انعطاف شده است. وی افزود: بحران یمن و حمله عربستان به این کشور این سردی روابط را تشدید کرده است.


عربستان به جنگ‌افروزی پایان دهد

مهر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مجددا اقدام جنگ‌طلبی سعودی را محکوم می‌کند و انتظار دارد در فرصت ماه مبارک رجب به این جنگ‌افروزی کثیف که فایده آن را رژیم صهیونیستی می‌برد، خاتمه دهد. وی افزود: اگر دولت سعودی ادعای اسلامیت دارد، باید بفهمد که مسیر جنگ‌طلبی که انتخاب کرده است، جز لعنت خدا و بندگان خدا، چیزی در کارنامه آنها ثبت نخواهد کرد.


اعلام ظرفیت نهایی قبولی در کنکور دکترا

مهر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش دکترای ۹۴ نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت و امسال نیز ۱۲هزار نفر پذیرش نهایی می‌شوند. وی ادامه داد: نتایج آزمون دکترا برای دعوت به مصاحبه توسط دانشگاه‌ها نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر