آمادگی‌های نظامی و دفاعی خود را روزبه‌روز افزایش دهید

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۸۲

رهبر معظم انقلاب اسلامی حوادث تاسف‌آور یمن و حمایت آمریکا و غرب از متجاوز را نمونه‌یی از رفتار ناامن‌کننده دنیا برشمردند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران، برخلاف قدرت‌های بی‌مهار، امنیت را بزرگ‌ترین نعمت الهی می‌داند و برای حفظ امنیت خود و دیگران، می‌ایستد و دفاع می‌کند.

ایشان حوادث یمن، جنگ غزه و جنگ لبنان را نمونه‌هایی از پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی برشمردند. مقام معظم رهبری دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های شهدای ارتش، نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت بصیرت و جهت‌گیری‌های دینی و انقلابی و افزایش توان دفاعی و تسلیحاتی و آمادگی روحی توصیه کرده و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما دربرابر هرگونه تعرضی کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد. ایران در مقابل هرگونه تعرض مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد. لاف تهدید نظامی زدن توسط دشمن و توقع توقف پیشرفت‌های دفاعی ایران ابلهانه است.

در این دیدار که همزمان با ایام گرامیداشت روز ارتش برگزار شد، فرمانده کل قوا با تبریک این روز، نامگذاری 29فروردین را به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ابتکارات بزرگ امام‌راحل در اوایل پیروزی انقلاب در مقابل تلاش برخی جریان‌ها برای از بین بردن ارتش، خواندند و افزودند: با هوشمندی امام بزرگوار(ره) ارتش، باقدرت و قوت باقی ماند و به‌عنوان یک مجموعه انقلابی، در عرصه‌های مختلف ازجمله هشت سال دفاع مقدس، نقش ایفا کرد و برای کشور افتخار و حماسه آفرید. ایشان با تاکید بر اینکه 29فروردین به‌معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است، خاطرنشان کردند: یکی از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی، پایبندی به تعهدات و موازین دینی است.

مقام معظم رهبری با اشاره به پایبند نبودن بسیاری از ارتش‌های جهان به قوانین بین‌المللی و موازین انسانی هنگام پیروزی یا شکست، خاطرنشان کردند: نمونه بارز این موضوع، رفتار قدرت‌های جهانی و به‌ویژه امریکاست که هیچ اعتنایی به قوانین بین‌المللی و موازین انسانی نمی‌کنند و دست به هر جنایتی می‌زنند. حوادث یمن، جنگ غزه و جنگ لبنان نمونه‌هایی از پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به تعهدات و قوانین اسلامی هستند و هیچ‌گاه نه هنگام پیروزی طغیان می‌کنند و نه هنگام خطر، از ابزارها و روش‌های ممنوع استفاده می‌کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اگر به‌دنبال سلاح هسته‌یی نمی‌رود، در همین چارچوب و براساس تقیدات دینی است و با اشاره به برخی تبلیغات و اتهامات مبنی بر دخالت ایران در مسایل کشورهای منطقه، گفتند: این اتهام‌زنی‌ها خلاف واقع است، زیرا ایران در مسایل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد. ما از کسانی که به غیرنظامیان و زنان و کودکان حمله می‌کنند متنفر و بیزاریم و معتقدیم آنها از اسلام و وجدان انسانی بی‌خبرند، اما در مسایل کشورها دخالت نمی‌کنیم.

فرمانده کل قوا خصوصیت بارز پایبندی نیروهای مسلح ایران به مبانی اسلام و قوانین الهی را علت اصلی محبوبیت آنان در میان مردم دانستند و گفتند: خصوصیت دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتقای روزافزون آمادگی‌های دفاعی و تجهیزاتی و تسلیحاتی است که به پشتوانه آیه شریفه «و اعِدّوا لهُم ما استطعتُم مِن قُوّه» انجام می‌شود.

ایشان با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح، در میان پیشرفت‌های برجسته علمی و فناوری کشور، نمونه و جزو برترین‌ها است و این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها در شرایط فشارها و تحریم‌های کم‌سابقه و کمبود منابع به‌دست‌آمده که کار بسیار فوق‌العاده‌یی است و باید همچنان پرشتاب ادامه یابد و همچنین با اشاره به ناخرسندی بدخواهان ملت ایران از پیشرفت‌های دفاعی نیروهای مسلح و تلاش برای جلوگیری از این روند اذعان داشتند: بر همین اساس است که آنها بیشترین فشار تبلیغاتی خود را بر این موضوع به‌ویژه پیشرفت‌ها در عرصه‌های موشکی و پهپادها متمرکز کرده‌اند اما منطق صحیح عقلایی به پشتوانه آیه شریفه قرآن به ما می‌گوید که باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم. رهبر معظم انقلاب به تهدیدهای وقیحانه امریکایی‌ها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آنها اخیرا بار دیگر از گزینه‌های روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف این‌گونه «لاف» می‌زنند و از طرف دیگر می‌گویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفت‌های دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملا مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیرمنطقی خواهد ایستاد. همه دستگاه‌ها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگی‌های نظامی و دفاعی و سازماندهی‌های رزمی و آمادگی‌های روحی خود را روز‌به‌روز افزایش دهند و این به‌منزله یک دستورالعمل رسمی است.

مقام معظم رهبری بر اینکه روحیه نیروهای مسلح کشور ازجمله ارتش بسیار بالا است، گفتند: جمهوری اسلامی ایران با وجود ارتقای توان دفاعی و نظامی خود اما هیچ‌گاه تهدیدی برای کشورهای منطقه و همسایه نخواهد بود. ایشان همچنین با اشاره به افسانه‌سازی جعلی امریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهای دنباله‌رو آنها درخصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی، و تهدید جلوه‌دادن جمهوری اسلامی، افزودند: امروز بزرگ‌ترین تهدید برای جهان و منطقه، امریکا و رژیم صهیونیستی هستند که بدون هیچ مهاری و بدون پایبندی به مبانی و موازین وجدانی و دینی در هر نقطه‌یی که لازم بدانند دخالت می‌کنند و کشتار به راه می‌اندازند.

رهبر معظم انقلاب حوادث تاسف‌آور یمن و حمایت امریکا و غرب از متجاوز را نمونه‌یی از رفتار ناامن‌کننده دنیا برشمردند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، برخلاف قدرت‌های بی‌مهار، امنیت را بزرگ‌ترین نعمت الهی می‌داند و برای حفظ امنیت خود و دیگران، می‌ایستد و دفاع می‌کند. ایشان در پایان تاکید کردند: حفظ امنیت کشور، مرزها و زندگی عمومی مردم از مهم‌ترین وظایف مسوولان نظامی و انتظامی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر