کسری بودجه امریکا 53 میلیارد دلار شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۰۹


کسری بودجه امریکا در ماه گذشته 53 میلیارد دلار بوده که افزایش 43درصدی داشته است. به‌گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانیه منتهی به ماه مارس اعلام کرد که کسری بودجه امریکا در ماه مارس به 53 میلیارد دلار رسید که 43درصد بالاتر از دوره مشابه سال گذشته بود.

دولت باراک اوباما پیش‌تر تاکید کرده است که سطح کسری بودجه احتمالا قابل مدیریت است، زمانی که با توجه به وضعیت اقتصاد سنجیده شود.

طبق نظرخواهی که رویترز از تحلیلگران انجام داد آنها پیش‌بینی کرده بودند که کسری بودجه امریکا در ماه گذشته 43میلیارد دلار باشد اما براساس اطلاعیه بودجه ماهانه بخش خزانه‌داری امریکا این میزان کسری در مارس 2014 به میزان 37میلیارد دلار شد. همچنین براساس این گزارش، میزان کسری مالی جاری سالانه امریکا در رقم 439میلیارد دلار در ماه گذشته قرار گرفت. دریافتی امریکا ماه گذشته 234میلیارد دلار است که 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر بوده همچنین سرمایه‌گذاری‌ها 287میلیارد دلار افزایش یافته که 14درصد نسبت به مدت مشابه بیشتر بوده است.

دفتر بودجه کنگره امریکا پیش‌بینی کرده است کسری بودجه کل سال مالی این کشور به 486میلیارد دلار افزایش یابد. بر همین اساس مخارج دولتی در امریکا طی 6 ماه گذشته معادل 1.86هزار میلیارد دلار برآورد شده که 7.1درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در ماه فوریه سال جاری باراک اوباما، طرح بودجه پیشنهادی این کشور را برای سال 2016 و آخرین سال ریاست‌جمهوری خود به کنگره ارایه داد و از کنگره این کشور خواست تا اجازه هزینه‌کرد چهارهزار میلیارد دلاری را در سال آینده به وی بدهند. دولت واشنگتن اعلام کرده است که کسری بودجه تا 2018 میلادی همچنان زیر 500 میلیارد دلار در سال باقی می‌ماند اما تا 2025میلادی به 687 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر