۴۰۰واگن جدید در راه است

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۷

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که با اضافه شدن ۴۰۰ واگن به حمل‌ونقل ریلی کشور حدود ۳۲میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا می‌شوند گفت: این رقم نسبت به جابه‌جایی‌های ریلی مسافری سال گذشته ۲۵درصد افزایش دارد.

به گزارش ایسنا، مرتضی جعفری درباره برنامه توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای سال ۹۴ این است که تا پایان سال ۴۰۰ واگن به حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه شود. مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیشتر این واگن‌ها جدید بوده و برخی نیز دست دوم با عمر پایین هستند، افزود: این واگن‌ها به تدریج و در طول سال به حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه می‌شوند.


کاهش میانگین سن ناوگان ریلی کشور

وی با یادآوری اینکه تاکنون دو رام قطار از شرکت پلور سبز زرند تحویل گرفته شده و به حمل‌ونقل عمومی کشور اضافه شده است، تاکید کرد: تا پایان سال و با اضافه شدن همه قطارهای جدید میانگین سن ناوگان ریلی کشور ۲ تا ۳سال کاهش می‌یابد. جعفری یادآور شد: طبق برنامه شرکت راه‌آهن برخی از این ۴۰۰ واگن، جایگزین واگن‌های فرسوده با عمر بیش از ۲۰سال می‌شود و برخی دیگر از این واگن‌ها در مسیرهای جدید استفاده خواهند شد. براساس اعلام وزارت راه، وی پیش‌بینی کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۴ حدود ۳۲میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور جابه‌جا شود که این رقم در قیاس با سال گذشته افزایش 7میلیون نفری مسافران را نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۲۵درصد افزایش دارد. وی با اشاره به قانون برنامه توسعه که باید سهم حمل‌ونقل ریلی کشور بیش از ۱۸درصد باشد، گفت: این عدد درحال حاضر حدود ۶درصد است که امیدواریم در پایان سال۹۴ و با اضافه شدن این ۴۰۰ واگن، سهم حمل‌ونقل ریلی از ۶درصد به ۸درصد برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر