انتقاد از شورا در جلسه شورا

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۹

گروه مسکن و شهرسازی|

تصویب پاسخ اعتراض فرمانداری به بودجه شرکت‌های شهرداری تهران انتقاد از عملکرد دوگانه شهرداری منطقه 2 بر شهرک نیایش واقع در دره اوین - درکه و بیان تذکر درباره پارک شقایق از مهم‌ترین مباحثی بود که روز سه‌شنبه در یک‌صدو چهل و چهارمین جلسه شورا مطرح شد اما همه این مباحث منجر نشد تا انتقاد از عملکرد شورای شهر روی زمین بماند آن هم از سوی یکی از اعضای شورا. اعتراض فرمانداری به عدم ابلاغ بودجه 94 توسط شهرداری تهران موضوع نخستین جلسه شورا در سال جدید بود. همان زمان شورایی‌ها معتقد بودند که باید هرچه سریع‌تر بودجه شهر تهران به تصویب برسد اکنون نیز در دومین جلسه شورا در سال جدید پاسخ اعتراض فرمانداری در شورا بررسی شد.


شرکت‌هایی مثل شهروند نباید سودده باشند

علیرضا دبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد یکی از ایرادهای گرفته شده توسط فرمانداری گفت: فرمانداری تهران به این موضوع که چرا تنها سازمان‌ها سودشان را به حساب شهرداری واریز می‌کنند و شرکت‌ها در بودجه مکلف به واریز سودشان به حساب شهرداری نشده‌اند اعتراض کرده است اما از آنجا که سازمان‌ها معاف از مالیات هستند اما شرکت‌ها سودده نیستند این تبصره در تبصره‌های بودجه درج شده است. شرکت‌های شهرداری تهران به دنبال سودآوری نیستند و تنها دو شرکت شهروند و همشهری به عنوان شرکت‌های سودده موظف شدند ۸۰ درصد سودشان را به حساب شهرداری تهران واریز کنند. احمد دنیامالی با اشاره به ایرادات فرمانداری به موضوعات اساسی افزود: بودجه شهرداری تهران در اقتصاد ملی

تاثیرگذار است.

پاسخ تهیه شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ خوبی است اما برای سال آینده باید ترتیبی اتخاذ شود که متهم به عدم ارایه خدمات متناسب با این بودجه نشویم. محمد حقانی در ادامه این جلسه گفت: شرکت‌هایی مثل شهروند یا سازمان میادین نباید سودده باشند بلکه وظیفه آنها تنها تنظیم بازار و تعدیل قیمت‌هاست. احمد دنیامالی هم توضیح داد: از نظر من شهروند با توجه به مساحت ساختمان‌ها و زمین‌هایی که در اختیار دارد نه تنها سودده نیست بلکه یک شرکت ضررده است. در ادامه نیز اصلاحات پیشنهاد شده از سوی اعضا در پاسخ اعتراض فرمانداری با اکثریت آرا به تصویب رسید.


انتقاد از قیمت نازل شهرداری برای خرید زمین‌ها

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد دوگانه شهرداری منطقه 2 بر شهرک نیایش واقع در دره اوین - درکه گفت: 1000 واحد مسکونی از 40سال قبل درحالی بدون مجوز در این منطقه ایجاد شده که این ساختمان‌ها نه تنها مجوز و پروانه‌یی ندارند بلکه سند مالکیت نیز ندارند. محمد حقانی با بیان اینکه شهرداری برای حل و فصل این مساله اقدام به خرید منازل با قیمت نازل کرده است، گفت: این درست نیست شهرداری درحالی که درحال تخریب است، مجوز ساختمان نیز بدهد. این درحالی است که حتی در محل پل ولایت نیز مجوز ساخت داده شده است.

وی با بیان اینکه باید بعد از آزادسازی مسیر نسبت به مجوز ساخت اقدام شود، گفت: تذکر دوم بنده درخصوص تصرف پارک شقایق واقع در خیابان سرو شرقی است. همچنین اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورا نیز در مورد پارک شقایق گفت: رییس سازمان پارک‌ها اعلام کرده است که این پارک سند دارد و نباید فضای سبز شود اما جای سوال است که چرا 20سال پارک بوده و حالا دارد ساختمان‌سازی می‌کنند. این سخنان درحالی بود که مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سخنان اعلام کرد که این زمین جنب پارک شقایق سند6 دانگ دارد و مالک به شهرداری منطقه و براساس قانون درخواست ساخت و ساز داده بود. شهرداری منطقه نیز درصدد آن است که این زمین را خریداری کند اما مالک تقاضای 40میلیارد تومان را داده که درحال رایزنی هستیم.


سالاری: به شورا نمره 10 هم نمی‌دهم

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران هم درحاشیه بررسی یکی از لوایح مطرح شده در صحن علنی شورا با بیان اینکه شورای شهر وارد فاز انفعالی شده است، گفت: من به شهردار تهران در حوزه توجه به اختیارات نمره 20 می‌دهم اما متاسفانه شورای شهر در حوزه توجه به اختیارات حتی نمره 10 نیز نمی‌گیرد. محمد سالاری با بیان اینکه شورای شهر در موضوعاتی که به مصلحت شهر است، غافل است به ساخت بوستان یاس اشاره کرد و گفت: چرا اعضای شورای شهر در جریان هیچ کدام از اقداماتی که در راستای احداث این بوستان انجام شد، قرار نگرفتند و با این حال باز هم مسابقه تشکر از شهردار بابت بوستان یاس به راه ‌انداختیم.

وی با اشاره به موضوع ورود شهرداری به ساخت مصلی تهران گفت: من به عنوان مسوول کمیسیون باید برخی از اخبار و اقدامات شهرداری را از رسانه‌ها بشنوم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر