انتظار اصلی دولت یازدهم از بازار سرمایه، تامین مالی شرکت‌هاست

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۷۹

امیری، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: بورس کالای ایران همچنان باید در طراحی و عرضه قراردادهای مدرن مالی و ابزارهای تخصصی تامین مالی پیشتاز باشد.

حسن امیری، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در بازدید از بورس کالای ایران گفت: بنابر تاکید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و انتظاری که دولت یازدهم از بازار سرمایه دارد، نقش این بازار باید از کارکرد فعلی فاصله بگیرد و هر چه بیشتر به سمت بدل شدن به جایگاه اصلی تامین مالی شرکت‌ها حرکت کند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: توسعه بیشتر بازار سرمایه و تعمیق آن چه به لحاظ افزایش حجم داد و ستدها و چه از نظر رشد ارزش معاملات، نیازمند برخورداری این بازار از ابزارهای مختلف و متنوع تامین مالی است.

وی تاکید کرد: بر پایه این نگرش جدید به بازار سرمایه، برنامه اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار این است که کلید واژه و کارکرد اصلی بورس در ایران را به تامین مالی تغییر دهد.


بازار سرمایه، عهده‌دار تامین مالی

امیری تصریح کرد: کتمان نمی‌توان کرد که مشکل جدی بخش تولید اقتصاد ایران، کمبود نقدینگی است و از این منظر مسوولیت اصلی بازار سرمایه در جهت بهبود فضای کسب و کار کشور، ایفای نقش فعال و جدی در حوزه تامین مالی بنگاه‌هاست.

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن استقبال از برنامه‌های توسعه‌یی بورس کالای ایران برای راه‌اندازی قراردادهای آتی و اختیار معامله بر پایه‌های کالایی جدید و نیز عرضه ابزارهای تامین مالی متنوع در سال1394 گفت: همان‌گونه که انتظار می‌رود تاکید بورس کالای ایران باید بر ابزارسازی و به ویژه ابزار‌سازی تخصصی برای شرکت‌های مختلف باشد، لذا امید می‌رود که بورس کالای ایران همچون گذشته در ارایه مدل‌های نوین تامین مالی کوشا، موفق و پیشتاز باشد.

وی همچنین خواستار پررنگ شدن مزایای مالیاتی شرکت‌های عرضه‌کننده در بورس کالای ایران شد و اظهار داشت: تخفیف‌های مالیاتی شرکت‌های فعال در بورس کالای ایران که مورد تاکید قانون هست باید با همکاری موثرتر سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس و شرکت بورس کالای ایران، سهل‌تر از گذشته قابل بهره‌برداری باشد. امیری با ابزار خشنودی از تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت در تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون بهره‌وری بخش کشاورزی، گفت: با به ثمر نشستن تلاش‌های بورس کالای ایران در طراحی نظام قیمت تضمینی و گواهی سپرده کالایی برای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی این امیدواری به وجود آمده است که با حمایت دولت و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی شاهد تحول جدی در اقتصاد بخش کشاورزی باشیم.


امیدواری برای عرضه املاک در بورس

امیری همچنین ابراز امیدواری کرد که طی سال94 و با مساعدت بانک‌ها و سازمان اموال تملیکی، عرضه املاک در تالار فرعی بورس کالای ایران رونق گیرد. در جریان این نشست، همچنین حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران نیز با ارایه گزارش عملکرد بورس کالای ایران در سال93 و نیز برنامه سال جاری این بورس، معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار را در جریان مهم‌ترین اقدامات، برنامه‌ها و چالش‌های بورس کالای ایران قرار داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر