چه کسانی به کرسی‌ها تکیه زدند؟

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۴۶

«سالی که نکوست از بهارش پیداست» این ضرب‌المثل حال‌و‌هوای این روزهای اتاق تهران را به‌خوبی توصیف می‌کند. در‌حالی‌که هنوز هشتمین دوره اتاق‌های بازرگانی آغاز نشده حاشیه‌های انتخابات گریبان بخش خصوصی را گرفته است. پرونده شکایت سه عضو اتاق بازرگانی با این توجیه که انتخاب افراد جدید در بخش کشاورزی خلاف آیین‌نامه صورت گرفته، فعلا به هم گره خورده است و همچنان انتخابات هیات‌رییسه اتاق تهران را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است

گروه بازرگانی|

تب و تاب انتخابات هیات‌رییسه در اتاق‌های بازرگانی کشور، جز تهران سرانجام فرو نشست. نتایج اولیه اعلام شد و به نوعی صاحبان کرسی‌های بخش خصوصی در اتاق شهرستان‌های کشور، اعضای خود را شناختند.

پیش از این اما وارثان حاج‌محمدحسین امین‌الضرب، پدر تجارت ایران در سایر نقاط کشور نیز انتخابات پرشوری را پشت ‌سر گذاشتند. بر این اساس در شهرهای مهم و بزرگ نظیر مشهد، غلامحسین شافعی، رییس فعلی اتاق ایران به همراه حسین محمودی‌خراسانی، سیدمحمد بحرینیان، محمدحسین روشنک و سیدحسین احمدی‌سلیمانی بیشترین آرا را نصیب خود کردند؛ که هنوز چینش هیات‌رییسه آن بلاتکلیف مانده است. در اصفهان نیز محمود اسلامیان، مسعود گلشیرازی، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی و زهرا اخوان‌نسب رأی لازم برای ورود به اتاق این شهرستان را کسب کردند. در این شهرستان افراد صاحبنامی نظیر حجه‌فروش و کساییان نیز از حضور در اتاق بازرگانی بازماندند، اما سهل‌آبادی بالاخره در راس اتاق اصفهان جای گرفت.

با این حال درنگی کوتاه در دوره پنج ماه گذشته و تکاپوهای بازرگانان سراسر کشور برای حضور در اتاق نشان می‌داد، اتاق بازرگانی آنقدر‌ها هم که تجار ایرانی معتقد هستند، صرفا برای تعالی‌ بخش خصوصی و مشورت به سه قوه شکل نگرفته است و منافعی را در پس خود مستتر داشته است. حال با نگاهی کوتاه به نتایج انتخابات هیات‌رییسه استان‌های مختلف کشور با اعضای آن بیشتر آشنا خواهید شد.


سهل‌آبادی برنده اتاق بازرگانی اصفهان

انتخابات هیات‌رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در حالی در 22فروردین برگزار شد که سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با بالاترین رای، به عنوان رییس تعیین شد. محمود اسلامیان به عنوان نایب‌رییس اول و مصطفی رناسی به‌ عنوان نایب‌رییس دوم انتخاب شدند. محسن پورسینا در سمت خزانه‌دار و قاسمعلی جباری به عنوان منشی هیات‌رییسه معین شدند. انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان 18اسفند برگزار شد و 15نفر به عنوان هیات نمایندگان انتخاب شدند که در بخش معدن سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی و بهرام سبحانی، در بخش صنعت محمود اسلامیان، سیدرسول رنجبران، جعفر برکتین، محسن پورسینا و احمد خوروش و در بخش بازرگانی مرتضی بیشه، مسعود گلشیرازی، مصطفی رناسی، قاسمعلی جباری و حجت‌الله کشانی انتخاب شدند. در بخش کشاورزی هم زهرا اخوان‌نسب، حمیدرضا قلمکاری و محمدرضا رجالی انتخاب شدند.


«حسین پیرموذن» رییس اتاق اردبیل باقی ماند

در نخستین جلسه پنجمین دوره هیات نمایندگان اتاق اردبیل، انتخابات رییس و هیات‌رییسه برگزار شد و «حسین پیرموذن» با کسب بالاترین رأی، برای چهار سال آینده به عنوان رییس اتاق اردبیل باقی ماند. همچنین بهروز پورسلیمان به عنوان نایب‌رییس اول و علی عبداللهیان به عنوان نایب‌رییس دوم، عبدالرضا بیگناه به عنوان خزانه‌دار و حسن زرین‌‌قبا به عنوان منشی برگزیده شدند. در ادامه حسین پیرموذن، علی عبداللهیان، سیدناصر رییسی و حسین وثوقی‌ایرانی به عنوان نمایندگان استان در هیات نمایندگان اتاق ایران انتخاب شدند.


انتخاب دوباره حسین سلاح‌ورزی برای اتاق خرم‌آباد

اعضای دور هشتم هیات نمایندگان اتاق خرم‌آباد به اتفاق آرا حسین سلاح‌ورزی را برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رییس این اتاق انتخاب کردند. نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد (دور هشتم) با حضور اعضا در محل این اتاق برگزار شد. در این جلسه رییس اتاق خرم‌آباد با تبریک آغاز سال94 و همچنین انتخاب اعضای جدید هیات نمایندگان، گفت: خوشبختانه مکانیزم انتخابات اخیر اتاق بازرگانی نسبت به دوره‌های گذشته بهبود یافته بود و بر همین اساس شاهد کمترین حرف و حدیث و هر گونه شائبه‌یی بودیم.


هادی تیزهوش‌تابان؛ رییس اتاق رشت

در نخستین جلسه دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق رشت، انتخابات تعیین رییس و هیات‌رییسه این اتاق برگزار شد و هادی تیزهوش‌تابان بار دیگر به عنوان رییس این اتاق انتخاب شد. در این جلسه برای تعیین رییس، نواب‌رییس، خزانه‌دار، منشی و نمایندگان این اتاق در اتاق ایران، رأی‌گیری انجام شد و هادی تیزهوش‌تابان با کسب تعداد 14رأی از کل 14رأی مأخوذه، برای مدت 4سال به عنوان رییس اتاق گیلان انتخاب شد. همچنین شجاع‌الدین بدری با کسب تعداد 14رأی از کل 14رأی مأخوذه، به عنوان نایب‌رییس اول و ایرج محبوبی با کسب تعداد 14رأی از کل 14رأی مأخوذه، به عنواب نایب‌رییس دوم اتاق رشت انتخاب شدند. حجت نقاش‌زادگان‌رشتی نیز با کسب تعداد 14رأی از کل 14رأی مأخوذه، به عنوان خزانه‌دار و علیرضا صنعت‌کار با کسب تعداد 14رأی از کل 14رأی مأخوذه، به عنوان منشی اتاق رشت انتخاب شدند.

همچنین در رأی‌گیری به عمل آمده برای انتخاب نمایندگان این اتاق در اتاق ایران، هادی تیزهوش‌تابان، شجاع‌الدین بدری، مهران فکری، محمدعلی شجاع‌‌پور، هادی داداش‌‌زاده، حجت نقاش‌زادگان‌رشتی، محمدجواد برازجانی، جعفرناصر پژوهش و بهمن لطیفی به عنوان نمایندگان این اتاق در اتاق ایران انتخاب شدند. در پایان این جلسه، رییس اتاق رشت ابراز امیدواری کرد که مجموعه این اتاق بتوانند در سایه بهره‌مندی از خردجمعی و همدلی تمام اعضای هیات نمایندگان، در راستای تحقق اهداف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنند.


اتاق همدان رییس خود را شناخت

در نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق همدان انتخابات تعیین رییس و هیات‌رییسه این اتاق برگزار و «علی‌اصغر زبردست» با 11رای به‌عنوان رییس اتاق همدان انتخاب شد. همچنین «حمیدرضا رهبر» با 10رای به‌عنوان نایب‌رییس اول و «منوچهر رضایی» با 11رای به‌عنوان نایب‌رییس دوم، «سیدمرتضی بقایی» با 14رای به‌عنوان خزانه‌دار و «حسین الماسی» با 10رای به‌عنوان منشی برگزیده شدند.

گفتنی است پس از انتخاب هیات‌رییسه، «علی‌اصغر زبردست»، «امیر اسلامیه‌همدانی»، «سیدمرتضی بقایی» و «علی ثابتیان» نیز به‌عنوان نمایندگان اتاق همدان در هیات نمایندگان اتاق ایران انتخاب شدند.

از اتاق کاشان چه خبر؟

در نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق کاشان، انتخابات رییس و هیات‌رییسه این اتاق برگزار و «محمود تولایی» با 14رای به‌عنوان رییس این اتاق انتخاب شد.

همچنین «احمد فرهی» با 12رای به‌عنوان نایب‌رییس اول، «علیرضا پورابراهیمی» با 12رای به‌عنوان نایب‌رییس دوم، «سیدعلی دیانت» با 14رای به‌عنوان خزانه‌دار و «سیدتقی حجازی» با 13رای به‌عنوان منشی انتخاب شده و هیات‌رییسه اتاق کاشان را تشکیل دادند.


گرگانی‌ها هم انتخاب کردند

در نخستین جلسه هیات نمایندگان جدید اتاق گرگان، انتخابات رییس و هیات‌رییسه این اتاق برگزار و «رمضان بهرامی» به‌عنوان رییس این اتاق انتخاب شد. همچنین «ارازجان شمالی» به‌عنوان نایب‌رییس اول، «محمدموسی تمسکنی‌زاهدی» به‌عنوان نایب‌رییس دوم، «محمدجعفر راییجی» به‌عنوان خزانه‌دار و «امیر یوسفی» به‌عنوان منشی برگزیده شدند.

در ادامه این جلسه «علی‌محمد چوپانی»، «علی صفرنژاد»، «حاج‌محمد زاودی»، «امیر عابدی»، «رمضان بهرامی»، «امیر یوسفی»، «فرخ قبادی» و «محمدجعفر راییجی» به‌عنوان نمایندگان اتاق گرگان در جلسات هیات نمایندگان اتاق ایران انتخاب شدند.


«سیدمحمدرضا سیدنبوی» به ریاست اتاق شهرکرد برگزیده شد

در نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق شهرکرد رییس و اعضای جدید هیات‌رییسه این اتاق انتخاب و «سیدمحمدرضا سیدنبوی» با 15رای به ریاست این اتاق برگزیده شد. همچنین «آیت‌الله احمدی» به‌عنوان نایب‌رییس اول، «عبدالکریم کریمی‌فیل‌آبادی» به‌عنوان نایب‌رییس دوم، «سیدمحمد مصطفوی» به‌عنوان خزانه‌دار و «علی باز رفیع‌زاده» به‌عنوان منشی، اعضای هیات‌رییسه این اتاق را تشکیل دادند. نبوی رییس این اتاق گفت: «امید است با تعامل همه اعضای هیات نمایندگان اتاق، شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم.»


تکیه «عبدالحکیم ریگی‌میرجاوه» بر کرسی ریاست اتاق زاهدان

در نخستین جلسه هیات نمایندگان جدید اتاق زاهدان، پس از برگزاری انتخابات رییس و هیات‌رییسه، «عبدالحکیم ریگی‌میرجاوه» بار دیگر به‌عنوان رییس اتاق زاهدان انتخاب شد. در این جلسه «عبدالحکیم ریگی میرجاوه» با 15رای به‌عنوان رییس، «امان‌الله شهنوازی» به‌عنوان نایب‌رییس اول، «غلام سرور نوتی‌زهی» به‌عنوان نایب‌رییس دوم، «محمدخدابخشی کنگان» به‌عنوان خزانه‌دار و «محمدعلی نشاطی» به‌عنوان منشی هیات‌رییسه انتخاب شدند.


ابقای دوباره «محسن احتشام» در اتاق بیرجند

در پی برگزاری سومین دوره انتخابات هیات‌رییسه اتاق بیرجند که با حضور اعضای 15نفره هیات نمایندگان اتاق، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی این سازمان برگزار شد، «محسن احتشام» در سمت رییس این اتاق باقی ماند. همچنین «علی‌اکبر فرامرزی» به سمت نایب‌رییس اول، «محمدحسین قربانی‌راد» به سمت نایب‌رییس دوم، «علیرضا خامه‌زر» به سمت خزانه‌دار و «محمدمحسن موهبتی‌زهان» به سمت منشی برگزیده شدند.

احتشام رییس این اتاق ابراز امیدواری کرد که مجموعه هیات‌رییسه و هیات نمایندگان منتخب سومین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بیرجند بتوانند در مسوولیت خویش آن‌گونه که شایسته اتاق است و به‌نحو احسن با تفاهم و اتحاد در راستای تعالی هرچه بهتر اقتصاد استان و کشور انجام وظیفه کنند.


«جبار کیانی‌پور» بار دیگر به‌عنوان رییس اتاق یاسوج انتخاب شد

در پی برگزاری انتخابات سومین دوره هیات‌رییسه اتاق یاسوج در نخستین جلسه هیات نمایندگان جدید این اتاق، «جبار کیانی‌پور» با اتفاق آرا بار دیگر به‌عنوان رییس اتاق یاسوج انتخاب شد. در این جلسه برای تعیین رییس، نواب رییس، خزانه‌دار و منشی رای‌گیری انجام شد و «جبار کیانی پور» با کسب تعداد ۱۵رای از کل ۱۵رای مأخوذه، برای مدت ۴سال به‌عنوان رییس اتاق یاسوج انتخاب شد. همچنین «چنگیز هاشمی» با کسب تعداد ۱۰رای از کل ۱۵رای مأخوذه، به‌عنوان نایب‌رییس اول و «عبدالله قبادی» با کسب تعداد ۷رای، به عنوان نایب‌رییس دوم اتاق یاسوج انتخاب شدند.

«علی چراغی» نیز با کسب تعداد ۱۵رای از کل ۱۵رای مأخوذه، به‌عنوان خزانه‌دار و «قربانعلی رفیعی بلداجی» با کسب تعداد ۱۵رای از کل ۱۵رای مأخوذه، به‌عنوان منشی هیات‌رییسه اتاق یاسوج انتخاب شدند.


اتاق سمنان برای اولین بار در دست علی‌اصغر جمعه‌ای

در پی برگزاری انتخابات ششمین دوره هیات‌رییسه اتاق سمنان، «علی‌اصغر جمعه‌ای» با اتفاق آرا بار دیگر به‌عنوان رییس اتاق سمنان انتخاب شد. همچنین «محمود نجفی‌سهی» و «عبدالله اکبری‌راد» به‌عنوان نواب رییس و «عبدالحمید دربانیان» و «سهراب حکیم‌زاده» به‌عنوان خزانه‌دار و منشی هیات‌رییسه این اتاق برگزیده شدند. در پایان این جلسه «علی‌اصغر جمعه‌ای» رییس اتاق سمنان ابراز امیدواری کرد که اعضای هیات نمایندگان دوره ششم اتاق سمنان بتوانند با همدلی و همراهی همه فعالان اقتصادی، گام‌های موثر و مثبتی برای توسعه اقتصادی استان و کشور بردارند.


«عبدالله مهاجردارابی» رییس اتاق ساری شد

در نخستین جلسه هیات نمایندگان دوره ششم اتاق ساری، رییس و اعضای جدید هیات‌رییسه این اتاق انتخاب شدند. براساس رای‌گیری انجام شده، «عبدالله مهاجر دارابی» به‌عنوان رییس، «امیدحاجیان برنجستانکی» و «امیر میران‌آملی» به‌عنوان نواب رییس، «اکبر چوپانی» به‌عنوان خزانه‌دار و «فردین غلام‌پور» به‌عنوان منشی، همگی با 15رای قاطع به‌عنوان اعضای جدید هیات‌رییسه اتاق ساری برگزیده شدند. همچنین به‌موجب بند«د» ماده16 قانون اتاق ایران، در این جلسه 5کمیسیون تخصصی به نام‌های کشاورزی، آب و منابع طبیعی، صنعت و معدن، بازرگانی، امورگمرکی و حمل‌و‌نقل و ترانزیت، گردشگری، سرمایه‌گذاری و نمایشگاهی و خدمات فنی و مهندسی، it و فناوری تشکیل شد.


حواشی اتاق تهران

«سالی که نکوست از بهارش پیداست» این ضرب‌المثل حال‌و‌هوای این روزهای اتاق تهران را به‌خوبی توصیف می‌کند. در‌حالی‌که هنوز هشتمین دوره اتاق‌های بازرگانی آغاز نشده حاشیه‌های انتخابات گریبان بخش خصوصی را گرفته است. پرونده شکایت سه عضو اتاق بازرگانی با این توجیه که انتخاب افراد جدید در بخش کشاورزی خلاف آیین‌نامه صورت گرفته، فعلا به هم گره خورده است و همچنان انتخابات هیات‌رییسه اتاق تهران را در هاله‌یی از ابهام قرار داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر