اخبار کوتاه

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۳۹

انتخابات در تهران به‌صورت الکترونیکی

ایرنا سیدحسین هاشمی استاندار تهران گفت: برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به‌صورت الکترونیک از اصلی‌ترین خواسته‌های استانداری است، از همین‌رو این پیشنهاد به وزارت کشور داده شده است.


کارت زرد مجلس به واعظی

تسنیم نمایندگان مجلس با دادن یک کارت زرد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت را 11‌کارته کردند. بهارستان‌نشینان با 70رای موافق، 99رای مخالف و 11رای ممتنع از مجموع 195نماینده حاضر در صحن علنی مجلس اعلام کردند که پاسخ‌های محمود واعظی قانع‌کننده نیست.


ارتش غافلگیر نخواهد شد

فارس امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما تمامی تحرکات را نه تنها در مرزها بلکه در خارج مرزها، منطقه و فرامنطقه رصد می‌کنیم، گفت: اگر روزی از ناحیه‌یی مورد تهدید قرار بگیریم، تهدیدکننده را پشیمان خواهیم کرد. پوردستان تاکید کرد: قابلیت‌های دفاعی در نیروهای مسلح به‌ویژه در ارتش بالا رفته و ارتش ما امروز قوی‌ترین و مقتدرترین ارتش منطقه است.


بررسی دو اقدام باقی‌مانده در مذاکره با آژانس

ایسنا نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات ایران و آژانس در ادامه گفت‌وگوهای قبلی در رابطه با مسایل باقیمانده دو طرف چهارشنبه برگزار می‌شود. رضا نجفی با بیان اینکه هیات آژانس به سرپرستی ترو واریورانتا، معاون مدیرکل آژانس در امورپادمان‌ها و کارشناسان دیگر امشب (شب گذشته) وارد تهران می‌شوند، گفت: در نشست قبلی که میان ایران و آژانس انجام شد، مقداری اطلاعات تبادل شد و همان‌جا قرار شد جلسه دیگری در اوایل آوریل داشته باشیم که این جلسه در همان چارچوب است.


استفاده از لفظ «حضرت امام خامنه‌ای» توسط سعودالفیصل

تسنیم وزیرخارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد. «سعود الفیصل» پس از دیدار با فابیوس که پیرامون مسایل مهم منطقه ازجمله حمله عربستان به یمن و پرونده هسته‌یی ایران برگزار شده بود، گفت: «ما با ایران در جنگ نیستیم.»


تعیین کمیته انتخاباتی اصولگرایان

ایلنا سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در جبهه پیروان کمیته‌یی داریم که وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات کاندیداهای بالقوه انتخابات آینده است. کمال سجادی درباره استراتژی اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس گفت: خوشبختانه با جلساتی که بین آیت‌الله یزدی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی برگزار شده، وضعیت انسجام میان اصولگرایان وضعیت بسیار مطلوبی پیدا کرده است.


پرهیز مجریان انتخابات

از هرگونه رفتار جانبدارانه

فارس معاون سیاسی وزیرکشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای قانون‌گرایی و ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین احزاب و جریان‌های سیاسی گفت: مجریان انتخابات از هرگونه رفتار جانبدارانه خودداری کنند. مقیمی با تاکید بر فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای قانون‌گرایی و ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین احزاب و جریان‌های سیاسی اظهارکرد: برای تحقق شعار همدلی و همزبانی باید بپذیریم که هرگز نباید خلاف قانون عمل کنیم و در برابر قانون‌گریزی باید ایستاد.


نماز جمعه نباید به فرصتی برای دولت‌ستیزی تبدیل شود

ایرنا امام جمعه مشهد گفت: خطبه‌های نماز جمعه نباید به فرصتی برای دولت‌ستیزی تبدیل شود بلکه باید بستر مناسبی برای تبیین خدمات دولت یا انتقاد سازنده باشد.


بازرسان آژانس در تهران

مهر سخنگوی سازمان اتمی کشورمان گفت: تیم ۵ نفره آژانس امشب (سه‌شنبه) وارد تهران می‌شود تا در مورد دو موضوع باقی‌مانده مذاکرات ایران و آژانس صورت گیرد.

کمالوندی در این باره که در مذاکرات قبلی اعلام شد که در دو مورد باقی مانده، یک مورد حل و فصل شده است، گفت: از نظر ما هیچ موردی باقی نمانده است؛ چراکه به سوالات پاسخ داده‌ایم.


مجلس خواستار انتشار «فک‌شیت ایرانی»

فارس 213نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز با امضای بیانیه‌یی از وزارت امور خارجه خواستند که فکت‌شیت ایرانی از بیانیه لوزان را برای تبیین بهتر مواضع جمهوری اسلامی ایران منتشر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر