آموزش‌ کارگران اجباری می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۴۵

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از امضای تفاهمنامه برای آموزش اجباری کارگران با اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش آنا، هادی ابوی با تاکید بر اینکه آموزش‌ شرکت‌های پیمانکاری به‌ویژه بخش ساختمان در دستورکار قرار دارد، افزود: تفاهمنامه‌های اولیه برای اجباری شدن آموزش کارگران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسیده‌ است تا براین اساس علاوه بر کارگران، کارفرمایان نیز برای پیمانکاران خود تایید صلاحیت دریافت کنند.

وی افزود: از پیمانکاران تقاضا داریم صرف انجام بیمه مسوولیت اقدامات سطحی را برای تامین ایمنی محیط کار در نظر نگیرند، بلکه برای جلوگیری و کاهش حوادث آموزش‌های لازم را به کارگران ارایه کنند. ابوی با بیان اینکه در اختیار قرار دادن لوازم ایمنی کار به کارگران از الزامات کارفرمایان است، تصریح کرد: این لوازم ایمنی باید به‌طور مرتب مورد بازبینی و تعمیر قرار گیرند تا در موقع بروز حادثه بتوانند کارایی واقعی داشته و از خسارات حوادث کم کنند. وی اظهار کرد: کلاه ایمنی، کمربندهای حفاظتی برای کارگران ساختمانی یا نیروهای کار روی داربست و ارتفاع و... ازجمله لوازم ایمنی هستند که باید کارفرما پیش از کار در اختیار کارگر واحد صنعتی خود قرار دهد، چون در غیر این صورت پیمانکار مقصر حادثه شناخته می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر