کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۴۲

دیدار رهبر معظم انقلاب

با مراجع تقلید قم

ایسنا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز شنبه 22فروردین در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب با حضور در بیت آیت‌الله وحید خراسانی با ایشان دیدار و گفت‎وگو کردند. معظم‎له همچنین با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی نیز ملاقات کردند و در پایان نیز برای مناجات و عبادت به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند. هفته گذشته ایشان در سفر به قم با آیات‌عظام شبیری‌زنجانی و مکارم‌شیرازی دیدار داشتند. شایان ذکر است مراجع معظم تقلید در مراسم ترحیم خواهر معظم‌له که به‌تازگی در قم برگزار شده بود، شرکت فرموده و این مصیبت را تسلیت گفته بودند.


با ایران جنگ نداریم

ایلنا «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که عربستان در حال جنگ با ایران نیست و «عبدربه منصور هادی» خواستار دخالت نظامی ریاض در یمن شده است. وی افزود: دخالت نظامی عربستان در یمن به درخواست عبدربه منصور هادی رییس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن بوده است و امیدوار است ایران از اقدامات حوثی‌ها در یمن حمایت نکند.


چهارشنبه اعلام نتایج دکترا

فارس حسین توکلی مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال94 تمام شرکت‌کنندگان و کارنامه این افراد از بعدازظهر چهارشنبه 26فروردین روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.


دیپلماسی؛ راهکار بحران یمن

ایلنا صباح زنگنه تحلیلگر مسایل بین‌الملل درخصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای پایان‌بخشیدن به جنگ یمن تصریح کرد: ایران چه قبل و چه بعد از تهاجم عربستان همواره اعتقاد داشته که بحران یمن را باید از طریق گفت‌وگوهای یمنی-یمنی و راهکارهای سیاسی مسالمت‌آمیز پایان بخشید و در این راستا گروه‌های یمنی را به گفت‌وگوهای داخلی دعوت کرده است.


اتفاق جده تعرض بوده نه تجاوز

افکارنیوز احمد امیرآبادی عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی از جلسه مشترک وزارت خارجه، سازمان حج و زیارت، مدیرکل حقوق بشر قوه قضاییه و دو نفر از نمایندگان مجلس برای بررسی تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده خبر داد. وی تاکید کرد: براساس این گزارش هیچ‌گونه تجاوزی به دو نوجوان صورت نگرفته و فقط به آنها تعرض و بی‌حرمتی شده است؛ لذا مسوولان جلسه تاکید بر پیگیری موضوع داشتند.


شکست محتمل عربستان

ایسنا امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تجاوز ائتلاف عربی به یمن، گفت: عربستان در این تجاوز شکست خواهد خورد زیرا ملت یمن مقاوم و شجاع است. من به‌عنوان یک نظامی توصیه می‌کنم که ارتش عربستان دست از تجاوز خود بردارد زیرا قطعا شکست خواهد خورد. هنوز گلوله‌یی به‌سمت ارتش عربستان شلیک نشده ولی ما آثار شکست را در ارتش اجاره‌یی عربستان می‌بینیم، وای به‌حال روزی که چند ترقه در ریاض شلیک شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر