اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۲

گالف‌کیستون در عراق برای فروش گذاشته شد

شرکت گالف کیستون با اعلام بدهی سنگین خود، درحال مذاکره برای واگذاری دارایی‌های شرکت یا فروش آن است. به گزارش پایگاه یوپی‌آی، شرکت تولیدکننده نفت گالف کیستون با داشتن دفترهایی در لندن و سایر نقاط دنیا، در گزارش سالانه خود اعلام کرد که تولید خالص نفت شرکت در سال٢٠١٤ به ٦میلیون و٤٠٠هزار بشکه رسید. این شرکت در سال٢٠١٣ بیش از ٤٩٦هزار بشکه نفت تولید کرده بود. گالف کیستون در ماه مارس امسال پس از دریافت هزینه‌های قراردادی خود از اقلیم کردستان عراق، فعالیت خود را در منطقه شیخان اقلیم کردستان از سر گرفت. انتظار می‌رود با نصب تجهیزات جدید در این میدان، تولید نفت آن به‌ رقم ثابت ٤٠هزار بشکه در روز برسد. درآمد گالف کیستون در سال٢٠١٤ به ٣٨میلیون و٦٠٠هزار بشکه رسید. درحالی که این شرکت مبلغ ١٠٠میلیون دلار بابت صادرات نفت بدهی دارد.


استقبال ارمنستان از احیای جاده ابریشم توسط چین

ایروان از تصمیم چین برای ساخت کریدور ترانزیت در چارچوب طرح احیای جاده ابریشم از طریق خاک ارمنستان استقبال کرده است. به گزارش شینهوا، گاجیک میناسیان، نماینده مجمع ملی ارمنستان، تاکید کرده سرمایه‎گذاری‌هایی که چین برای احداث این مسیر در ارمنستان انجام خواهد داد، کاملا در امنیت خواهد بود. وی بر اهمیت سفر سرژ سارکیسیان به چین در مارس گذشته و توافقنامه‌هایی که در این فرصت میان دو کشور منعقد شد، تاکید کرد. به گفته این نماینده پارلمان ارمنستان، ساخت یک محور مواصلاتی مهم میان شمال و جنوب ارمنستان که می‌تواند در چارچوب طرح جدید احیای جاده ابریشم در جنوب منطقه قفقاز مورد استفاده قرار گیرد، موضوع یکی از توافقنامه‌های امضا شده میان پکن و ایروان است. طرح جدید جاده ابریشم نخستین بار در سال 2003توسط شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین، مطرح شد.


توسعه همکاری مصر با عراق در حوزه تولید گاز

شرکت پتروجت، برنده پروژه یکپارچه تاسیسات تصفیه گاز شرکت کویت انرژی در میدان سیبای عراق شد. به گزارش زاویه، شرکت پتروجت مصر، برنده مناقصه ساخت تاسیسات تصفیه گاز به ارزش یک‌میلیارد و٤٠٠میلیون پوند مصر، در عراق شد. این پروژه با هدف توسعه تولید روزانه ١١٠میلیون فوت مکعب از میدان گازی سیبا با سرمایه‌گذاری حدود ٣٥٠میلیون دلارطی یک دوره ١٨ماهه به مرحله اجرا می‌رسد. پتروجت در دوسال گذشته علاوه بر ایجاد کارگاه‌های تخصصی و فنی در مقر اصلی این شرکت واقع در بصره ٦ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری‌های بیش از 3میلیارد و٦٠٠میلیون پوند مصر را با موفقیت به مرحله اجرا رسانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر