نگرانی آلمان از خوش‌بینی افراطی به معاهده تجارت آزاد با امریکا

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۰

گروه جهان

وزیر اقتصاد آلمان، نسبت به انعقاد معاهده تجارت آزاد اتحادیه اروپا و امریکا و افزایش انتظارات خارج از حد معقول ناشی از توسعه روابط تجاری این اتحادیه با امریکا هشدار داده است. به گزارش رویترز، سیگمار گابریل درعین حال تصریح کرده است که این پیمان باید منجر به بهبود استانداردها برای مشتریان و مصرف‌کنندگان شود. کمیسیون اروپا تلاش می‌کند تا معاهده تجاری موسوم به معاهده همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری «ترنس‌آتلانتیک» (Transatlantic) یا به عبارت دیگر موافقتنامه تجاری و سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه اقیانوس اطلس را نهایی کند که به گفته متخصصان، این معاهده سالانه 100میلیارد دلار بازدهی بیشتر اقتصادی برای کشورهای طرفین اقیانوس اطلس، به‌همراه خواهد داشت. با انعقاد این پیمان، تمامی تعرفه‌های گمرکی میان ایالات متحده و اعضای اتحادیه ‌اروپا برچیده خواهد شد. مبادلات تجاری میان امریکا و اتحادیه اروپا، تقریبا نیمی از حجم اقتصاد جهان را به ‌خود اختصاص می‌دهد. سیگمار گابریل که رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز هست، درباره این معاهده می‌گوید: من به این آمارهای شگفت‌انگیزی که از رشد اقتصادی ناشی از اجرای معاهده TTIP اعلام می‌شود، اعتقادی ندارم. تمام این پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌ها از تاثیرات اجرای این معاهده خیالی است و ریشه در توهم دارد.

گابریل که مدت‌هاست نسبت به برخی از مفاد پیمان TTIP ابراز تردید می‌کند، درعین حال تاکید کرد: خود اتحادیه اروپا نیازمند انعقاد یک معاهده فوری است. وی تصریح کرد: کمپانی‌های ما نیز از این معاهده سود خواهند برد زیرا با اعمال استانداردهای برابر، دیگر مجبور نیستند روند تایید دوباره را طی کنند.

در مجموع، اروپا نیز از این معاهده منتفع خواهد شد زیرا ما قادر هستیم استانداردهای تجارت جهانی را در 20 تا 30سال آینده تحت تاثیر قرار دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر