مادورو خواهان لغو تحریم‌های امریکا علیه ونزوئلا

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۰۹

گروه جهان

رییس‌جمهوری ونزوئلا از امریکا لغو تحریم‌ها علیه کشورش را خواستار شد و تاکید کرد: برای گفت‌وگو با باراک اوباما برای حل اختلافات آماده است.

به گزارش رویترز، «نیکولاس مادورو» رییس‌جمهوری ونزوئلا در نشست سران قاره امریکا در پاناما درحالی که اوباما سالن را برای گفت‌وگو با رییس‌جمهوری کلمبیا ترک می‌کرد، گفت: من برای گفت‌وگو با اوباما با احترام و صداقت، اگر به آن تمایل داشته باشد، آماده‌ام. وی اوباما را خطاب قرار داد و گفت: من دستم را برای حل مشکلات به طرف شما دراز می‌کنم. مادورو همچنین از اینکه اوباما به هیچ‌وجه به نامه‌های وی پاسخ نداده است، ابراز تاسف کرد.

وی پیش‌تر و در آستانه هفتمین نشست سازمان کشورهای امریکایی اعلام کرده بود: ما به‌دنبال ایجاد فصلی جدید در روابط خواهیم بود که در آن امپراتوری‎هایی نظیر امریکا در امور داخلی کشورهای ما دخالت نکنند و هویت امریکای لاتین و استقلال این منطقه بیشتر حفظ شود.

رییس‌جمهوری ونزوئلا همچنین گفت که طوماری با بیش از 10میلیون امضا از طریق کانال‌های دیپلماتیک به دست دولت باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا می‌رسد.

او بااشاره به حکم دولت اوباما در تاریخ نهم مارس که ونزوئلا را تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده برای امنیت ملی واشنگتن می‌دانست، گفت: من همچنین درخواست 30میلیون ونزوئلایی را ارایه می‌کنم که خواستار لغو این حکم هستند. این حکمی غیرمنطقی است.

دولت کاراکاس جمع‌آوری امضا را اندکی پس از صدور این حکم آغاز کرد و هدفش جمع‌آوری 10میلیون امضا برای ارایه به اوباما در نشست پاناما بود. به گفته مادورو، اظهارات اخیر اوباما می‌تواند دریچه‌یی به دوران تاریخی جدید در روابط ونزوئلا و امریکا و نیز روابط با امریکای لاتین بر پایه احترام متقابل باز کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر