جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و ایجاد امکان اقتصادی

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۱

علیرضا رییسیان برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تولید مشترک، بازاریابی و نمایش فیلم‌ها در جشنواره بین‌المللی فجر را مفید و باعث ایجاد چرخه اقتصادی سودآور برای سینمای ایران دانست.

کارگردان «دوران عاشقی» با اشاره به موثر بودن استقلال بخش بین‌الملل جشنواره از بخش ملی آن اظهارکرد: درباره کارایی این ایده پیش از این نیز گفته‌ام اما موضوع مهم چگونگی اجرای این بخش است چراکه این بخش مستقل باید بتواند گامی بلند برای ارتقای حوزه بین‌الملل سینمای ایران باشد و اتفاقات مثبتی در آن روی دهد.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر می‌تواند روی یک ایده خاص در هر سال تمرکز کند و فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی به ایده‌ها و موضوعات خاصی اهمیت بیشتری دهد. برای مثال یک سال با اینکه فیلم‌هایی با موضوعات مختلف پذیرفته می‌شود، جشنواره می‌تواند به سوژه‌یی مانند صلح یا موضوعات دیگر اهمیت بیشتری دهد.

رییسیان با اشاره به اینکه ساختار برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در گذشته تشریفاتی بوده است، تاکید کرد: اگر در این دوره برای ارتقای بخش بین‌الملل سینمای ایران برنامه‌ریزی خوبی انجام شود و بتوانیم بازار فیلم مناسبی برگزار کنیم که نمایندگان جشنواره‌ها و شرکت‌های خارجی در آن حضور داشته باشند، می‌توان به این استقلال بیش از پیش امیدوار بود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تولید مشترک، بازاریابی و نمایش می‌تواند به بهبود روند برگزاری جشنواره کمک کند. این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: در آسیا جشنواره‌های معتبر زیادی داریم اما مهم آن است که جشنواره بتواند امکان اقتصادی ایجاد کند. برای این منظور بخش بازار جشنواره باید بیشتر از بخش‌های رقابتی و نمایشی فعال باشد. وی افزود: ما باید روی اکران، پخش و نمایش فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور تمرکز کنیم و در این راستا نخستین اولویت‌مان، ایرانیان خارج از کشور، در مرحله بعد فارسی‌زبانان منطقه سپس کشورهای مسلمان و آسیایی باشد.

علیرضا رییسیان با تاکید بر لزوم تولید مشترک با سایر کشورها اظهار کرد: در مناطقی که از آنها یاد کردم، می‌توانیم به‌طور بالقوه حضور نمایشی داشته باشیم و با ایجاد زمینه‌هایی، بحث تولید مشترک را به طور جدی دنبال کنیم که این خود یک بازار جدید به حساب می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر