بزرگ‌ترین سرقت تاریخ بریتانیا

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۸۶

سرقت هفته قبل جواهرفروشی در لندن بزرگ‌ترین سرقت تاریخ بریتانیا لقب گرفته که دزدانش در دوربین چهره‌نمایی شدند.

دوربین‌های مداربسته محله جواهرفروشان شرق لندن که هفته گذشته مورد سرقت قرار گرفت، سارقان صندوق امانات «هاتون گاردن» لندن را نشان می‌دهد. این درحالی است که انتقادهای شدیدی از پلیس بریتانیا شده، چون نتوانست مانع از سرقت میلیون‌ها دلار جواهرات از یک شرکت دارنده صندوق امانات در محله جواهرفروشان لندن شود.

در این فیلم‌ها گروهی از سارقان دیده می‌شوند درحالی که جلیقه‌های شبرنگ به تن دارند و ماسک زده‌اند. براساس این فیلم‌ها، سارقان طی چهار روز، دوبار به این محل رفتند. در عین حال پلیس اذعان کرده زمانی که در بامداد روز دوم، آژیر خطر به صدا درآمده، به آن بی‌توجهی کرده است.

سرقت از این محله جواهرفروشی لندن هفته گذشته در تعطیلات عید پاک اتفاق افتاد و گفته می‌شود بزرگ‌ترین سرقت در تاریخ بریتانیاست. سارقان با محتویات ۷۲ گاو صندوق امانات که در کیسه زباله زیخته بودند و با چرخ زباله از ساختمان خارج شدند.

پلیس لندن گفته است روز جمعه، ۳ آوریل ساعت 12:30شب به وقت محلی در یک تماس تلفنی به آنها گفته شده بود که زنگ خطر در این محل به صدا درآمده اما پلیس به این نتیجه رسید که نیازی به نشان دادن واکنش در این مورد وجود نداشته است. گفته می‌شود سارقان برای ایجاد حفره در دیوار بتونی به ضخامت دومتر، از ابزار سنگین حفاری استفاده کرده‌اند تا از طریق آن به اتاق آسانسور وارد شوند و بتوانند داخل اتاق امانات شوند.

«خانه هاتون» یک مرکز بزرگ خریدوفروش الماس و طلا در بریتانیا است که فروشندگان محلی جواهرات و طلا از آن استفاده می‌کنند. ارزش جواهراتی که به سرقت رفته است ۲۰۰میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر