اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۱

هیات رییسه اتاق اصفهان مشخص شد

ایرنا انتخابات هیات‌رییسه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار و عبدالوهاب سهل‌آبادی با بالاترین رای به عنوان رییس تعیین شد. در این انتخابات که عصر شنبه برگزار شد، محمود اسلامیان به عنوان نایب‌رییس اول و مصطفی رناسی به عنوان نایب‌رییس دوم، محسن پورسینا در سمت خزانه‌دار و قاسمعلی جباری به عنوان منشی هیات رییسه معین شدند. انتخابات اعضای اتاق بازرگانی اصفهان 18 اسفند برگزار شد و 15نفر به عنوان هیات نمایندگان انتخاب شدند که در بخش معدن سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی و بهرام سبحانی، در بخش صنعت محمود اسلامیان، سیدرسول رنجبران، جعفر برکتین، محسن پورسینا و احمد خوروش و در بخش بازرگانی مسعود گلشیرازی، مصطفی رناسی، قاسمعلی جباری و حجت‌الله کشانی انتخاب شدند. در بخش کشاورزی هم زهرا اخوان‌نسب، حمیدرضا قلمکاری و محمدرضا رجالی انتخاب شدند. در هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان 153فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی در مرحله اول ثبت‌نام کردند و از این تعداد 112نفر آنان برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند. اتاق بازرگانی اصفهان در سال 1310 با نام اتاق تجارت تاسیس شده و تاکنون به‌کار خود ادامه داده است. این اتاق دارای 10کمیسیون تخصصی -ازجمله کمیسیون صنعت و معدن، تجارت، پشتیبانی، توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان، سرمایه‌گذاری و تامین مالی، گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی، آموزش و پژوهش‌های کاربردی، طرح و برنامه و نام و نشان تجاری است. این اتاق 1800عضو فعال دارد و بعد از اتاق تهران در رتبه دوم از نظر تعداد کارت بازرگانی و فعال اقتصادی قرار می‌گیرد.


لایحه رفع موانع تولید در شورای نگهبان نهایی می‌شود

فارس مشاور مالی اتاق بازرگانی ایران گفت: لایحه رفع موانع تولید که شورای نگهبان پیش از این ایراداتی به آن گرفته بود، امروز در شورای نگهبان نهایی می‌شود. محمدمهدی رییس‌زاده در مورد آخرین وضعیت لایحه رفع موانع تولید که از سال گذشته در دستور کار اتاق بازرگانی و مجلس قرار گرفته است، اظهارکرد: شورای نگهبان 7 بهمن ماه سال گذشته ایراداتی را به این لایحه گرفت و آن را برای اصلاح به مجلس بازگرداند. وی افزود: مجلس نیز تغییرات را تا 25 اسفند در این لایحه نهایی کرده و مجددا آن را به شورای نگهبان ارسال کرد که امروز در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفته و امیدواریم نهایی شود. برای حمایت از تولید سال گذشته اتاق بازرگانی ایران با کار کارشناسی لایحه‌یی را به مجلس شورای اسلامی برای سرعت در تولید ارسال کرد که این لایحه تاکنون به دلیل ایراداتی که به آن گرفته شد، نهایی نشده است.


فرش‌های چند هزار متری ایرانی در راه کشورهای عربی

ایسنا سرپرست مرکز ملی فرش گفت: بزرگ‌ترین فرش‌های دستباف ایرانی در ابعاد 2500متری، 4500متری و 6500 متری برای کشورهای عربی بافته شده که در رکورد‌های گینس نیز به ثبت رسیده و درحال حاضر در ابوظبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارگر با بیان اینکه فرش دستباف دو دسته بازار اصلی دارد که یکی بازار داخلی و دیگری بازار خارجی است، گفت: یک دسته از بازارهای ما جدید هستند که به تازگی با فرش دستباف آشنا شدند و یک دسته از بازارها قدیمی هستند که هرکدام به اقتضای سلایق مردم، آب و هوا و اقلیم مناطق، نگاه متفاوتی به فرش دستباف دارند و نمی‌توان نسخه واحدی را در این زمینه برای همه کشورها در نظر گرفت.سرپرست مرکز ملی فرش با بیان اینکه فرش دستباف تنوع بالایی دارد و در اندازه‌های کوچک تا بزرگ، رنگ‌های گرم و سرد و طرح‌های شلوغ و پرکار تا طرح‌های خلوت عرضه می‌شود، اظهارکرد: همه فرش‌ها مخاطبان خاص خود را دارند و فرش دستباف ایرانی قابلیت پاسخگویی به نیاز مخاطبان را دارد اما به‌طور معمول بعضی کشور‌ها نوع خاصی از فرش‌ها را می‌پسندند. وی ادامه داد: به عنوان مثال امریکا از بازار‌های سنتی فرش دستباف ایران است و بیشتر مشتری فرش‌های دست دوم ایران است. ژاپن نیز خواهان فرش‌های ابریشمی و ریزبافت ایرانی است و کشور‌های عربی نیز مشتری فرش‌های بزرگ با رنگ‌های گرم هستند.


لوازم خانگی اروپایی به جای محصولات چینی

ایسنا رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: طبیعی است حجم تجارت ما بعد از لغو تحریم‌ها با کشورهایی مانند کره، ترکیه و چین کاهش می‌یابد و کشورهای اروپایی جایگزین آنان می‌شوند. محمد طحان‌پور با بیان اینکه بهتر است هرچه سریع‌تر تولیدکنندگان مذاکرات خود را با کارخانجات مطرح لوازم خانگی در دیگر کشورهای مطرح آغاز کنند، اظهار کرد: اگر توافق هسته‌یی نهایی شود، در نیمه دوم سال جاری می‌توانیم آثار لغو تحریم‌ها را در حوزه لوازم خانگی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه لغو تحریم به نفع تولید و واردات است و تولیدکنندگان باید آینده‌نگری و نگاهی درازمدت داشته باشند، گفت: اکنون بسیاری از تولیدکنندگان ما این نگرانی را دارند که با توجه به اخبار مثبت هسته‌یی، قیمت مواد اولیه‌یی را که در انبارهایشان ذخیره کردند کاهش یافته و متضرر شوند، ولی جای نگرانی نیست چون تولیدکنندگان می‌توانند با برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند. طحان‌پور با بیان اینکه اتحادیه همیشه ناظر بر کیفیت کالاهاست، تصریح کرد: کالاهایی که کیفیت ندارند بعد از لغو تحریم به تدریج از گردونه خارج می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر