سکه و دلار گران شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۶

گروه بانک و بیمه

در بازار روز یک‌شنبه، صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را با 38تومان رشد نسبت به روز گذشته سه‌هزار و 363تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 6هزار تومان افزایش 978هزار تومان تعیین کردند.

به گزارش «تعادل»، روز یک‌شنبه هر یورو در بازار آزاد با 15تومان رشد نسبت به روز گذشته سه‌هزار و 615تومان و هر پوند نیز با 30تومان افزایش قیمت چهارهزار و 940تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم با 6هزار تومان رشد نسبت به روز مذکور 978هزار تومان به خریداران عرضه شد. هر نیم سکه نیز با سه‌هزار تومان رشد نسبت به روز مذکور 524هزار تومان و هر ربع سکه نیز با یک‌هزار تومان افزایش قیمت 284هزار تومان فروخته شد. همچنین هر سکه یک‌گرمی نیز با 7هزار تومان افزایش 192هزار تومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز با 100هزار و 500تومان قیمت خورد. قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی همانند دیروز 1208دلار بود. در این راستا، دوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف‌سی‌استون تصریح کرد که قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه در شرایطی افزایش یافته که سرمایه‌گذاران بین‌المللی معتقدند آمارهای ضعیف اقتصادی امریکا طی هفته آینده منتشر خواهد شد و این مساله موجب کاهش ارزش دلار می‌شود. به گزارش روزنامه معتبر وال استریت ژورنال، وی افزود: انتشار آمارهای مربوط به عملکرد ناامید‌کننده اقتصاد امریکا طی روزهای آینده موجب خواهد شد تا فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد شد. آمارهای مربوط به وضعیت تولیدات صنعتی امریکا طی روزهای آینده منتشر می‌شود. این گزارش تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار خواهد داشت. این تحلیلگر اقتصادی گفت: اگر آمارهای مربوط به بخش‌های مختلف اقتصادی امریکا کمتر از حد انتظار باشد، ارزش دلار بی‌شک با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد و این مساله افزایش قیمت طلا را در پیش خواهد داشت.

همچنین، دویچه بانک آلمان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که روند صعودی قیمت طلا در ماه‌های آینده ادامه نخواهد داشت. به گزارش کیتکو نیوز، بهبود شرایط واقعی اقتصاد امریکا موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد و این مساله طی ماه‌های آینده افت بیشتر قیمت طلا را در پی خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی شده میانگین قیمت هر اونس طلا طی سه ماهه دوم امسال به کمتر از 1170دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماهه سوم نیز به کمتر از 1165دلار می‌رسد. تحلیلگران موسسه آی‌آی‌تریدر نیز ضمن اشاره به افزایش نسبی قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به این مساله اشاره کرده‌اند که افزایش قیمت طلا همزمان با تقویت نسبی ارزش دلار یک مساله جالب به‌شمار می‌رود. افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه در شرایطی است که ارزش دلار امریکا نیز با افزایش روبه‌رو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی آی‌آی‌تریدر اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1221 تا 1225دلاری را بشکند به‌زودی با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر