خروج از زیان‌دهی شرط واگذاری ایران‌ایر

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۷

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیازمند بازسازی ساختاری است و تا زمانی که این شرکت از حالت زیانده خارج نشده نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

محمدابراهیم محبی افزود: حمایت دولت از شرکت‌های دولتی ضروری است و این شرکت هوایی پیش از واگذاری به بخش خصوصی باید ساختارهای خود را بازسازی کند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت درخصوص ایران‌ایر، افزود: در این مصوبه دولت نیز تاکید کرده که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای بازسازی ساختاری و ایجاد کردن مقدمات از فهرست واگذاری‌ها خارج تا پس از تجدیدنظر در ساختارهای سازمانی و سودهی به بخش خصوصی واگذار شود. محبی با بیان آنکه در اقتصاد ما دو مشکل جدی وابستگی به درآمدهای نفتی و دولتی بودن بنگاه‌های بزرگ هنوز هم مشکلات زیادی دارد، افزود: اینکه باید شرکت‌های دولتی طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شوند همیشه مورد توجه مجلس بوده، اما اینکه خصوصی‌سازی باید به چه نحوی انجام شود، ما قطعا به آن نقد داریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: برای افزایش سود کشور در بخش حمل و نقل هوایی دولت باید از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت کند و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز نباید از این امر مستثنی شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به ناامنی‌هایی که در کشورهای همسایه و منطقه وجود داشت خیلی از پروازهای هوایی از طریق فضای کشور انجام شد و این اتفاق خوبی برای صنعت حمل و نقل هوایی است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس با اشاره به سابقه ایران‌ایر به عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های هوایی منطقه، اظهار داشت: در حالی که برخی از شرکت‌های هوایی از این وضعیت سود بردند، ایران‌ایر به عنوان یک شرکت قدیمی نتوانست از این شرایطی که در منطقه وجود دارد، سود ببرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: ایران‌ایر به دلیل ناتوانی در تعویض هواپیما و قطعات در سال‌های اخیر مشکلات زیادی پیدا کرده لذا جا دارد دولت با چتر حمایتی خود از تمام شرکت‌های قدیمی که چندین سال آبروی کشور را حفظ کرده‌اند همچنان حمایت کند، هر چند مجلس نیز در این زمینه در کنار دولت خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر