گران‌ترین ساعت‌های دنیا

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۷۹

ساعت به‌عنوان یکی از مشخصه‌های شخصیت در کشورهای غربی جایگاه خاصی دارد. به همین دلیل برخی‌ها دیگران را باتوجه به ساعتی که به دست دارند، ارزیابی می‌کنند و ساعت‌هایی یافت می‌شوند که میلیون‌ها دلار قیمت دارند. ساعت‌های معرفی‌شده هر چند در بازار موجود هستند، اما به‌راحتی نمی‌توان آنها را خرید.

ساعت راجر دوبیوس اکسکالیبور؛ این ساعت در سال2013 آماده فروش شد. طبق اعلام سازندگان این ساعت، در حدود 2400ساعت برای ساخت این ساعت وقت صرف شده و 7سال نیز برای طراحی و ساخت آن تحقیقات انجام شده است. مکانیسم این ساعت به‌گونه‌یی است که در هر ثانیه 4پالس دارد. تاکنون تنها 3عدد از ساعت دوبیوس اکسکالیبور ساخته شده که هریک از 590 قطعه تشکیل شده و قیمت 1.1میلیون دلار برای هر یک در نظر گرفته شده است.

ساعت جاگر لاکولت هیبریس مکانیکا گرند سونری؛ با دارا بودن بیش از 1472قطعه، این ساعت از پیچیده‌ترین ساعت‌های موجود در دنیا است. فرآیند طراحی و ساخت این ساعت هوشمند 5سال زمان برده است. پوششی از چرم قسمت پشتی ساعت را فرا گرفته و طراحی بدنه این ساعت پیچیده به‌گونه‌یی است که صدای تیک‌تاک ساعت قابل شنیدن باشد. قیمت 1.5میلیون دلار برای آن تعیین شده است.

ساعت ریچارد میله؛ بدنه شفاف این ساعت تمامی از یاقوت کبود ساخته شده و قطعات متحرک داخلی آن از تیتانیوم است. بدنه آن در برابر خراش و آسیب مقاوم و تا عمق 3متری ضدآب است. تنها 10عدد از ساعت ریچارد میله تاکنون ساخته شده که قیمت تقریبی هریک حدود 2.1میلیون دلار است. برای ساخت هریک از این ساعت‌ها 60روز زمان نیاز است.

ساعت لانج‌اند سون گرند؛ این ساعت با قیمتی درحدود 2.2میلیون دلار از 870قطعه مختلف ساخته شده است. ساخت هریک از این ساعت‌ها حدود یک سال به طول خواهد انجامید. از زمان ساخت این ساعت‌ها در سال2013 تنها یک عدد از آنها به فروش رفته و هر سال نیز یکی دیگر تولید می‌شود. ساخت ساعت‌های لانج‌اند سون گرند تا سال2018 ادامه خواهد داشت.

ساعت پیتک فیلیپ گرندمستر؛ به‌عنوان یادبود صدوهفتادوپنجمین سالگرد تاسیس برند ساعت‌سازی پیتک فیلیپ سوییسی، ساعت گرندمستر با ترکیبی لوکس متشکل از 214قطعه مجزا و 2صفحه ساخته شد. برای ساخت 7عدد از این ساعت‌ها حدود 8سال و 100هزار ساعت‌کار زمان صرف شده است. قیمت هریک از ساعت‌های پیتک فیلیپ گرندمستر حدود 2.8میلیون دلار تعیین شده است.

ساعت الماس گراف؛ گران‌ترین ساعت موجود در این لیست با اختلاف زیاد و قیمت 55میلیون دلاری تنها ساعت زنانه موجود در لیست نیز است. این ساعت نخستین ساعت تولیدشده از برند جواهرسازی گراف است که برای نخستین‌بار سال گذشته به نمایش درآمد. این ساعت فوق‌العاده گران یک صفحه ساعت بسیار کوچک دارد و بند آن از الماس‌های بزرگ و کوچک رنگی تشکیل شده که بر پایه پلاتینیوم به هم متصل شده‌اند. تاکنون تنها یک عدد از این ساعت 55میلیون دلاری ساخته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر