تعیین‌تکلیف استخدام‌های 3 سال گذشته

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۵۳

گروه کلان

رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از انجام کلیه تعهدات استخدامی از سال 1391 تاکنون در سال جاری خبر داد و با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در خردادماه، سلامت جذب حدود 8000 نفری از طریق این آزمون را تضمین کرد.

علی جمالی، درباره وعده تعیین‌تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی مصوبه مهرآفرین و سایر آزمون‌ها در سال‌های اخیر اظهار کرد: تاکنون به دلیل مشکل منابع و اعتبارات لازم برای جذب پذیرفته‌شدگان آزمون‌ها، سازمان مدیریت اعلام نکرده بود که دستگاه‌ها اطلاعات را در سامانه کارمند ایران قرار دهند، اما در حال حاضر مقدمات تعیین‌تکلیف تمام تعهدات استخدامی که با رعایت قوانین و مقررات ایجاد شده‌اند فراهم شده است و آنهایی که در آزمون شرکت کرده و مراحل استخدامی را با موفقیت طی کرده‌اند در سال جاری جذب می‌شوند. وی با بیان اینکه منابع لازم برای انجام تعهدات آزمون‌های استخدامی که در سال‌های 1391 و 1392 در قالب مهرآفرین یا سایر مصوبات و طرح‌ها برگزار شده بود در بودجه سال1394 پیش‌بینی شده است، گفت: بر این اساس به همه استانداری‌ها اعلام کرده‌ایم که اطلاعات افرادی را که پذیرفته شده بودند و حد نصاب آزمون را کسب کرده‌اند در سامانه کارمند ایران قرار دهند تا شماره مستخدم برای آنها صادر شود.

وی در مورد سرانجام آزمون‌های استخدامی استانداری‌ها نیز توضیح داد: از آنجایی که برخی استانداری‌ها یک آزمون و برخی دو آزمون برگزار کرده‌اند بخشی از اطلاعات این آزمون‌ها ازجمله مواردی که لازم است فرآیند گزینش آنها انجام شود هنوز تکمیل نشده و اطلاعات را برای سازمان مدیریت ارسال نکرده‌اند از این رو تاکنون کد استخدامی برای مشمولان صادر نشده است؛ بنابراین چنانچه کل فرآیند جذب و گزینش آنها مطابق با فرآیند قانونی انجام شده و اطلاعات در سامانه قرار گیرد شماره مستخدم برای آنها نیز صادر خواهد شد. وی درباره استخدام 38هزار نفری سال جاری که از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان شده هم گفت: بخشی از این اعداد و ارقام مربوط به تعهدات قبلی است که انجام خواهد شد و بخشی هم برای تعهدات جدیدی است که در سال1393 برای استخدام در نظر بوده و برخی هم برای استخدام‌های جدید در سال جاری است. جمالی همچنین در مورد آخرین وضعیت مجوز استخدام 12هزار نفری در سازمان امور مالیاتی بیان کرد: بخش زیادی از این مجوزها تاکنون استفاده شده و تنها 1500 مورد آن باقی مانده است که در آزمون فراگیر متمرکزی که در سال جاری برگزار خواهد شد مراحل قانونی این استخدام‌ها نیز انجام می‌شود. وی از چگونگی تبدیل وضعیت‌ها در سال جاری نیز سخن گفت و افزود: هرگونه تبدیل وضعیت باید در چارچوب آزمون استخدامی و مجوزهای قانونی انجام شود. جمالی تاکید کرد: اگر دستگاهی مجوز استخدامی داشته و آزمون به‌صورت عمومی نشر پیداکرده باشد نیروهای قراردادی نیز درصورت شرکت در آزمون مربوطه از درصدی از امتیازات برخوردار خواهند بود.

وی در ادامه به جذب‌های جدید در سال1394 اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری آزمون فراگیر مشترک در خردادماه امسال حدود 8000نفر جذب 14سازمان خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد نیروهای استخدامی از طریق آزمون فراگیر سال جاری برای سازمان فنی و حرفه‌ای و حدود 4876نفر است. که شرایط استخدام در سازمان فنی و حرفه‌ای با رعایت قانون مجلس شورای اسلامی که در مورد استخدام خاص آن سازمان به تصویب رسیده، تعیین شده است و بعد از آن استخدام 1500نفری سازمان امور مالیاتی قرار دارد که براساس مانده مجوز قبلی انجام می‌شود. جمالی همچنین به ارایه توضیحاتی در رابطه با آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی که زمان ثبت‌نام آن تمدید شده و در خردادماه امسال برگزار می‌شود پرداخت و گفت: این آزمون به‌صورت فراگیر و برای نخستین‌بار و براساس دستورالعمل جدید مصوب شورای توسعه مدیریت برگزار می‌شود و متناسب با جهت‌گیری‌های مورد توجه مقام معظم رهبری درخصوص عدالت استخدامی، شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری در فضای رقابتی و همچنین همسو با اسناد بالادستی و قانون مدیریت برگزار می‌شود و این نظام به‌گونه‌یی طراحی شده که در آن برای تمام دستگاه‌هایی که مجوز استخدام داشته، منابع اعتباری آنها در بودجه1394 تامین شده و آگهی استخدام آنها به تایید سازمان مدیریت رسیده باشد، آگهی‌ها به‌صورت تجمیعی توسط یک موسسه مجری انتشار یافته و آزمون به‌صورت متمرکز و فراگیر توسط آن موسسه صورت می‌گیرد. به گفته وی این آزمون با استانداردهای علمی و توسط موسسه مجری برگزار می‌شود که در حال حاضر سازمان سنجش به‌عنوان یک سازمان حرفه‌یی برگزار‌کننده نخستین آزمون خواهد بود. وی گریزی هم به تغییرات انجام‌شده در آزمون متمرکز فعلی نسبت به آزمون‌های ادواری قبلی زد و با اشاره به روش برگزاری آزمون به‌عنوان تفاوت عمده آن ادامه داد: آزمون‌های استخدامی قبلا به‌صورت غیرمتمرکز بود و هر دستگاه اجرایی به‌تنهایی می‌توانست به‌صورت غیرمتمرکز آزمون برگزار کند، اما در این آزمون 14دستگاه به‌طور همزمان آزمون استخدامی خود را برگزار خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر