اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۱۲

محکومیت حادثه تروریستی لاهور پاکستان

فارس مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ضمن محکوم کردن انفجار در نزدیکی دو کلیسا در منطقه مسیحی‌نشین لاهور گفت: دین مبین اسلام، دین رحمت، صلح و مهربانی است و به‌شدت با تروریسم

مخالف است.


کمیته امنیتی تهران‌- ریاض

ایلنا حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزیر امورخارجه در دیدار وزیر امورخارجه عمان گفت: اعلام آمادگی عربستان برای برپایی نشست کمیته امنیتی تهران-ریاض گامی در مقابله با افراط‌گرایی است.


فاجعه‌آفرینی داعش در اروپا

مهر حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین‌الملل رییس مجلس تاکید کرد: امریکا و غرب با اینکه داعش را ایجاد کرده‌اند ولی باید بدانند نیروهای آموزش دیده داعش به همان کشور‌ها خواهند رفت و فاجعه می‌آفرینند.


تبریک عید نوروز شهردار رم به ایرانیان

ایسنا ینیاتسیو مارینو، شهردار رم در پیامی خطاب به جامعه ایرانیان مقیم پایتخت اعلام کرد: امسال نیز مایلم به ایرانیان ساکن شهر رم که نوروز را جشن می‌گیرند، تبریک بگویم. عید نوروز مصادف با فرا رسیدن فصل بهار است و یونسکو نیز این عید باستانی را به‌عنوان میراث فرهنگی و بشری به ثبت رسانده است.


ایستادگی با قدرت

در برابر ابرقدرت‌ها

ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت رخنه ایجاد شده در نظام سیاسی حاکم بر امریکا در موضوع هسته‌یی کشورمان گفت: نظام اسلامی با قوت و قدرت در برابر ابرقدرت‌ها ایستاده است.


شورای نگهبان لایحه بودجه سال۹۴ کل کشور را تایید کرد

تسنیم سخنگوی شورای نگهبان از اتمام بررسی لایحه بودجه سال۹۴ کل کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته این شورا خبر داد. نجات‌الله ابراهیمیان گفت: پس از رفع ایرادات توسط مجلس، می‌توان گفت که بررسی لایحه بودجه سال94 کل کشور در شورای نگهبان پایان یافته و شورای نگهبان در نامه‌یی، رسما تایید و تصویب لایحه بودجه94 را به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کند.


تفرقه‌انگیزی اساس کار گروه‌های افراطی است

ایسکانیوز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت فداییان اسلام بااشاره به سرعت تغییرات اجتماعی و فرهنگی در سایه انفجار اطلاعات و گسترش لوازم اطلاع‌رسانی و گذر علم از مرزهای جغرافیایی گفت: نباید بگذاریم کسانی با تعصبات، فرصت‌طلبی و کینه‌ها، پس‌رفت از افکار امام(ره) و شاگردانش را تبلیغ کنند که متاسفانه گاهی تریبون هم در اختیارشان

قرار می‌گیرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اتفاقات چند سال اخیر کشورهای اسلامی گفت: استعمار و استبداد وقتی هوشیاری مردم را می‌بینند، به تندروها دل می‌بندند که می‌دانند مردم مسلمان ذاتا معتدل و میانه‌رو هستند و امنیت اجتماعی و آسایش مردم را

برهم می‌زنند.


تاکید مجلس بر لغو تمام تحریم‌ها

فارس ۲۶۰نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌یی تاکید کرد درصورت نقض هر مورد از تعهدات ازسوی طرف مقابل، توافقنامه ملغی و غنی‌سازی در سطح موردنیاز کشور از سر گرفته می‌شود. در همین راستا ابراهیم کارخانه‌یی نماینده همدان و رییس کمیته هسته‌یی مجلس اظهار داشت: در این بیانیه، لغو تمام تحریم‌ها به‌صورت یکجا مطرح شده است. وی افزود: مختومه کردن پرونده هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت و بازگشت آن به حالت عادی، به‌عنوان شرط آغاز اجرای توافق جامع هسته‌یی آمده است.


پیشرفت مذاکرات به روایت صالحی

علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از پایان جلسه دوجانبه ایران و امریکا با تاکید بر اینکه «جلسات همواره بخش های فنی و سیاسی دارد» گفت : جلسه فنی ما با طرف امریکایی از یکشنبه آغاز شد و احساس می‌کنم هر بار که در این جلسات شرکت می‌کنیم مقداری توانسته‌ایم به جلو برویم که همین به نوبه خود نشانه مثبتی است. وی با تاکید براین‌که همچنان مطالبی وجود دارد که دوطرف به نقطه مشترکی برسند،تصریح کرد در جلسه روز دوشنبه مسائل فنی و تحریم ها میان دوطرف مطرح شد و درتلاش هستیم تا در این چند روز به یک جمع‌بندی عمومی برسیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر