اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۹

نرخ 20درصدی بیکاری در میان جوانان ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه در دسامبر در آخرین ماه سال گذشته میلادی به 9/10درصد رسید که بالاترین نرخ در چهار سال اخیر است با این افزایش شمار بیکاران رسمی در این کشور به سه میلیون و 145هزار نفر رسید. بیشترین نسبت بیکاری با افزون بر 20درصد در بین جوانان این کشور است.

نرخ بیکاری آخرین بار در دسامبر سال 2011 میلادی در ترکیه به 11.1درصد رسیده بود. موسسه آمار دولتی ترکیه روز دوشنبه مطابق با تقویم اعلام منظم داده‌های اقتصادی در تارنمای رسمی خود، نرخ بیکاری این کشور در ماه دسامبر گذشته را اعلام کرد. بررسی داده‌های این موسسه نشان می‌دهد که در ماه مذکور بیکاری در بخش خارج از کشاورزی و در جوانان بین 15تا 24سال به‌ویژه جوانان دارای تحصیلات عالیه بیش از سایر اقشار است. براساس این آمار، نرخ بیکاری در نوامبر در بخش غیرکشاورزی ترکیه به 9/12درصد در جوانان بین سنین 24- 15 به 2/20درصد و در کل سن‌های بین 64-15 برابر 2/11درصد بوده است. نسبت بیکاری در مردان 2/10درصد و در بانوان 6/12درصد اعلام شده است. براساس اطلاعات مرکز آمار ترکیه، شمار اشتغال بالای 15سال در این کشور منتهی به نوامبر گذشته حدود 25میلیون و 642 هزار نفر بود.

در این دوره شمار کارگران شاغل در بخش کشاورزی 5 میلیون و 10هزار نفر و در خارج از بخش کشاورزی 20میلیون و 632 هزار نفر محاسبه شده که بررسی نماگرهای این موسسه نشان می‌دهد نسبت اشتغال در ترکیه 2/44درصد است که این نسبت در مردان 6/36 و در بانوان 2/ 26درصد اعلام شده است.


مشکلات اقتصادی عربستان دختران مجرد را افزایش داد

کارشناسان اعلام کردند در نتیجه عواملی به‌ویژه مشکلات اقتصادی و بیکاری سن ازدواج در بین جوانان عربستانی بالا رفته و طی دو دهه گذشته تعداد دختران مجرد در این کشور ۱۵برابر شده است.

به گزارش عرب نیوز، درحالی که سن ازدواج بین جوانان عربستانی در سال‌های اخیر بالا رفته، کارشناسان می‌گویند تعداد دختران مجرد در این کشور در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است.

براساس آمارهای رسمی، تعداد دختران مجرد عربستانی در مقایسه با سال 1995،پانزده برابر شده است. از این نظر عربستان در بین کشورهایی که درصد افراد مجرد در آنها طی 2دهه گذشته افزایش یافته در مقام دوم قرار دارد. به‌گفته کارشناسان، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تعداد دختران مجرد رابطه‌یی تنگاتنگ دارد. درحالی که بسیاری از مردان جوان تصمیم می‌گیرند تا زمانی که از نظر اجتماعی و روانی آماده نشده‌اند ازدواج نکنند، بسیاری از دختران شانس کمتری برای ازدواج می‌یابند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر