ارزش یورو سال آینده کمتر از یک دلار می‌شود

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۸


گروه جهان کارشناس ارزی گلدمن ساکس اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های این موسسه، دلار و یورو در ۶ماه آینده به برابری ارزشی خواهند رسید و ارزش یورو طی یک‌سال پیش رو به زیر یک دلار سقوط خواهد کرد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، رابین بروکس، یکی از کارشناسان گلدمن ساکس، اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، یورو طی 6ماه آینده از نظر ارزشی با دلار برابر خواهد شد. در ماه‌های گذشته ارزش یورو از حدود 1.4دلار به 1.05دلار طی روزهای گذشته کاهش یافته است. با آغاز اجرای بسته نقدینگی 1.14هزارمیلیارد یورویی بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی هفته جاری که با هدف تقویت روند بهبود اقتصادی در این اتحادیه و جلوگیری از وقوع تورم منفی و رکود شدید در کشورهای عضو آن معرفی شده است، ارزش یورو روند کاهش سریع‌تری به خود گرفته است.

برهمین اساس گولدمن ساکس اعلام کرده است پیش‌بینی‌های خود را نسبت به روند کاهش ارزش یورو در ماه‌ها و سال‌های آینده کاهش داده است. رابین بروکس اعلام کرده است ارزش یورو در سال‌های آینده با کاهش چشم‌گیر مواجه خواهد شد و این امکان وجود دارد که در پایان سال2017 ارزش یورو به حدود 0.8دلار کاهش یابد.

بنا به گفته این کارشناس گلدمن ساکس، این موسسه پیش‌تر ارزش یورو را در 3، 6 و 12 ماه آینده به ترتیب معادل 1.12، 1.1 و 1.08دلار پیش‌بینی کرده بود که در پیش‌بینی کنونی خود این ارقام را به ترتیب به 1.1،02، و 0.95دلار کاهش داده است. برهمین اساس پیش‌بینی قبلی گلدمن ساکس، ارزش یورو را در پایان سال2016 معادل یک دلار و 0.9دلار در پایان سال2017 اعلام کرده بود که در پیش‌بینی کنونی هر دوی این ارقام با کاهش قابل توجه همراه بوده است. پیش‌بینی جدید گلدمن ساکس حاکی از سقوط یورو به 0.85دلار در پایان سال2016 و 0.8دلار در پایان سال2017 است.

به گزارش آسوشیتدپرس، نشست دو روزه بانک مرکزی امریکا از سه‌شنبه (امروز) آغاز می‌شود. شمار زیادی از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را افزایش دهد. مایکل اوری، رییس بخش آسیا- اقیانوس آرام در موسسه تحقیقاتی رابو بنک، گفته نشست بانک مرکزی امریکا «بی‌شک» یک نشست مهم برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. وی همچنین گفته است: «احتمالا باید با واژه کلیدی صبر خداحافظی کنیم که طی چند ماه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردیم. به‌عبارت دیگر، ماه مارس به‌طور رسمی درها را برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن باز خواهد کرد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر