ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۴۸

پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳ هزار مستاجر

وزیر راه از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳ هزار مستاجر خبر داد و گفت: وام ودیعه زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون با یک ضامن، پرداخت می‌شود. به گزارش تسنیم، محمد اسلامی با بیان اینکه روند کند پرداخت وام ودیعه مسکن به این دلیل بوده که بانک‌ها ساز و کار لازم را نداشتند، اظهار کرد: برای کمک به متقاضیان، هفته پیش به صورت رسمی مصوبه‌هایی را برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ایجاد کرده ایم. متقاضیانی که تمایل داشته باشند طی 3 سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند می‌توانند از این مصوبه استفاده کنند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند، مصوبه به گونه‌ای تنظیم شد تا متقاضیان تنها اقساط کارمزد را پرداخت کنند و این موضوع را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کردیم و دو مصوبه را تصویب کردیم. وی افزود: شرایط به گونه‌ای شده که چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند مشکلی برای دریافت وام نداشته باشند و اگر کسی تمایل داشت تسهیلات را تقسیط و سه ساله پرداخت کند به راحتی بتوانند این موضوع را انجام دهند.  اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون 12500 هزار نام کاربری و پسورد طراحی کردیم و تمامی بانک‌های عامل به سامانه متصل شده‌اند گفت: تاکنون 1000 نفر تسهیلات دریافت کرده و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است. وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طبق مصوبه بانک مرکزی تسهیلات 30 میلیون تومان ضامن نمی‌خواهد و تسهیلات بالای 30 میلیون تومان هم تنها یک ضامن کافی است، گفت: روان‌سازی و تسهیل‌گری برای دریافت تسهیلات انجام شده و مصوبه هم در این زمینه صادر شده که به قدر کفایت موثر است. اسلامی یادآور شد: حدود 89 درصد از اسباب کشی‌ها با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده است و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است.

خیال پردازی «یاتا» برای واکسن کشف نشده کرونا

اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، یاتا، هشدار داد: تحویل هرگونه واکسن آینده کرونا به سراسر جهان بزرگ‌ترین چالش حمل‌ونقلی جهان خواهد بود که نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی توسط صنعت هوانوردی است. به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «یاتا» هشدار داد تحویل هرگونه واکسن آینده کرونا به سراسر جهان بزرگ‌ترین چالش حمل‌ونقلی جهان خواهد بود که نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی توسط صنعت هوانوردی است. یاتا اعلام کرد: سایز بالقوه این تحویل دارو بسیار عظیم است و تحویل تنها یک دوز از آن به ۷.۸ میلیارد نفر جمعیت جهان نیازمند ۸۰۰۰ هواپیما با سایز جمبوجت ۷۴۷ بوئینگ خواهد بود.چندین واکسن در مراحل پایانی آزمایشات انسانی خود هستند و تنها روسیه واکسنی تأیید شده برای استفاده آماده کرده است. و این در حالی است که تولید و توزیع واکسن کرونا به تدریج صورت خواهد گرفت و به گونه‌ای نیست که در یک لحظه یا یک روز، به اندازه جمعیت جهان واکسن موجود باشد و توزیع شود یا اینکه تنها وسیله انتقال واکسن بین شهرها، کشورها و قاره‌ها، هواپیما باشد.

شفاف‌سازی قیمت‌ها با عرضه املاک در بورس

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: عرضه املاک و مستغلات در بورس باید جایگزین مزایده‌ها شود تا به مرور به کنترل بازار مسکن و شفافیت قیمتی کمک کند. آقابزرگی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: موضوع عرضه املاک در بورس کالا اول به‌صورت شفاف و دوم به‌صورت فراگیر، جهت دسترسی اطلاعات خریداران و فروشندگان در سطح عام عمل می‌کند و موجب شفافیت و تنظیم قیمت‌ها شده و شرایط عادلانه‌ای را برای خریدار و عرضه‌کننده فراهم می‌آورد. در این زمینه برخی می‌گویند عرضه املاک و مستغلات در بورس، باعث افزایش قیمت خواهد شد که به نظر می‌رسد این نظریه درست نیست و اتفاقاً این رویداد، سطح عمومی قیمت‌ها را متعادل می‌کند. او افزود: اگر قیمت مسکن و املاک در داخل ایران را با کشورهای فوق‌العاده پیشرفته مقایسه کنیم، خواهیم دید که قیمت هر مترمربع زمین در کشور ما بسیار گران‌تر از آن کشورها است و اگر این قیمت‌ها را به نسبت درآمد، متوسط هزینه و اصطلاحاً «خط فقر» در نظر بگیریم، متوجه گرانی ملک در ایران خواهیم شد که اتفاق خوبی نیست. 

 

ارسال نظر