همکاری فائو با ایران برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۱

فارس

نماینده فائو گفت: آماده اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با ایران هستیم و هر نوع کاری برای اجرای سریع و بهینه این طرح بزرگ انجام می‌دهیم.

به گزارش سازمان امور اراضی کشور نشست مشترک نماینده فائو در ایران، رییس سازمان امور اراضی کشور و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در سازمان امور اراضی برگزار شد.

در این نشست قباد افشار رییس سازمان امور اراضی کشور، سرج ناکوزی نماینده دفتر سازمان خواربار جهانی (فائو)، هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، جزایری مشاور فائو و مجری طرح‌های سنجش از دور این سازمان در کشورهای پاکستان و افغانستان و جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حضور داشتند.

براساس این گزارش، پس از بیان برنامه‌های سازمان امور اراضی و بررسی روش‌های همکاری فائو در اجرای برنامه‌های مدیریت زمین، طرفین توافق کردند جلسات فی‌مابین با هماهنگی دفتر امور بین‌الملل وزارت برای افزایش همکاری‌ها ادامه یابد و فائو تجارب بین‌المللی خود در اجرای طرح‌های مشابه برنامه کاداستر اراضی کشاورزی و حفاظت از اراضی کشاورزی را دراختیار سازمان امور اراضی قرار دهد.

همچنین در این نشست توافق شد که UTF پروژه همکاری مشترک فائو و سازمان امور اراضی برای اجرای الگویی کاداستر اراضی کشاورزی تدوین و نهایی شود و فائو پس از بررسی طرح در دست اجرای سازمان امور اراضی برای عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه‌های اراضی و اجرای کاداستر نظرات مشورتی خود در این خصوص را ارایه دهد. همچنین توافق شد که کارشناسان صاحب‌نظر فائو با شرکت در همایش ملی مدیریت زمین به تشریح تجارب بین‌المللی و معرفی پروژه‌های منطقه‌یی در زمینه مدیریت زمین بپردازند.

در این نشست افشار ضمن معرفی بخشی از وظایف و ماموریت‌های سازمان گفت: سازمان امور اراضی عهده‌دار مدیریت و مرجع زمین، مسوول حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری در کشور است. وی تعیین تکلیف زمین‌های دولتی، تامین زمین برای فعالیت‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری را از دیگر وظایف سازمان امور اراضی برشمرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: حفظ کاربری اراضی، تجمیع اراضی و جلوگیری از خردشدن مزارع و باغ‌ها و اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی سه محور و اولویت اصلی سازمان امور اراضی کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر