اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۸

تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه مصلی

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از تزریق ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار به پروژ‌ه مصلی تهران در سال آینده خبر داد. به گزارش «تعادل»، محمدجعفر علیزاده درباره آخرین وضعیت ساخت پروژه مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: این پروژه را به‌گونه‌یی مدیریت کردیم که همزمان با اجرا بتوانیم بهره‌برداری هم داشته باشیم و درحال حاضر نمازهای جمعه و نمازهای اعیاد در این مکان برگزار می‌شود. وی با یادآوری اینکه برای تکمیل فاز نخست این پروژه در زمینی به مساحت ۶۳هکتار به ۵۰۰میلیارد تومان نیاز داریم، گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده سال آینده ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد که امیدواریم با این مبلغ پیشرفت قابل ملاحظه‌یی در روند ساخت پروژه ایجاد شود.


تخلفات ساختمانی تهرانی‌ها

به گفته معاون نظارت شورای شهر تهران، در سال‌جاری بالغ بر 2هزار پرونده بررسی شده است که نهایتا 10درصد از تخلفات در حوزه شهرسازی و 15درصد درحوزه تخریب باغات بوده است. به گزارش فارس، عباس جدیدی در نشست خبری خود و بااشاره به عملکرد حوزه معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران درسال93 اظهار داشت: برگزاری دیدارهای مردمی در مناطق شهرداری 15 مورد، بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در مناطق شهرداری 15 مورد، حضور کارشناسان به‌همراه اعضای شورای شهر تهران در مناطق شهرداری 18 مورد، بازدید کارشناسان از پروژه‌های درحال ساخت‌وساز 17 مورد، بررسی پرونده‌های شهرسازی توسط کارشناسان از طریق سامانه شهرسازی 2هزارو 191 مورد و همچنین رسیدگی به درخواست و شکایات مردمی درحوزه شهرسازی حدود 1700 مورد ازجمله اقدامات انجام شده در حوزه معاونت نظارت شورای شهر محسوب می‌شود. معاون نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: بیشترین تخلفات در مناطق 1، 2، 3، 4، 6، 12، 14 و 15 بوده است.


تغییر کاربری به‌مثابه زمین‌خواری

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران خواستار برخورد شدیدی با فروش پلاک، تغییر کاربری و افزایش طبقات که به نوعی تراکم‌خواری در شهر محسوب می‌شود، شد. اقبال شاکری در گفت‌وگو با مهر، بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص پدیده زمین‌خواری و کوه‌خواری، گفت: آنچه که ما بیشتر در شهرداری‌ها با آن روبه‌رو هستیم، تغییر کاربری زمین‌هاست. تغییر کاربری فضای سبز به مجتمع‌های تجاری و اداری. در واقع تغییر کاربری در شهر معادل زمین‌خواری در حومه و منابع طبیعی است. وی افزود: متاسفانه در شهر تهران تغییر کاربری رخ می‌دهد و بعضا قانونی یا غیرقانونی این کار صورت می‌گیرد که وظیفه ما ورود جدی به این مساله است. باید سامانه‌یی ایجاد کنیم تا جلوی این تغییر کاربری‌ها گرفته شود و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید با تغییر کاربری و زمین‌خواری به‌ شدت و بدون اغماض برخورد شود.


تکمیل مسکن ویژه تا شهریور 94

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران از پایان ساخت مسکن ویژه تهرانسر تا شهریور۹۴ خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی افزایش ۱۰درصدی سفرها را در استان تهران داریم. به گزارش مهر، فریبرز واحدی در نشست خبری بااشاره به افتتاح ۶۴۰واحد دیگر در مسکن ویژه تهرانسر گفت: طبق وعده‌یی که داده بودیم، افتتاح این واحدها در روزهای آخر سال۹۳ انجام شد البته به‌دلیل حجم کار برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان نتوانستند بخشی از این واحدها را خدمات‌رسانی کنند اما برای آخر فروردین تمامی این واحدها تکمیل می‌شود. وی با بیان اینکه متقاضیان پس از واریز قسط پنجم می‌توانند واحد خود را دریافت کنند، گفت: فاز یک مسکن ویژه تهرانسر که در دی افتتاح شد خدمات زیربنایی دارد و تمامی افرادی که قسط پنجم را واریز کردند در واحدشان سکونت دارند.


لایروبی قنات یوسف‌آباد

به گفته رییس اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه 6، برای افزایش میزان آب قنات یوسف‌آباد، حدود 200مترمربع از این قنات لایروبی می‌شود.

به گزارش «تعادل» طلوعی، گفت: قنات یوسف‌آباد که هم‌اکنون جهت آبیاری فضای سبز برج میلاد و آبیاری بخش وسیعی از بوستان‌ها و فضای سبز موجود در این منطقه با هدایت و انحراف مسیر قنات‌های موجود از آن استفاده می‌شود، از ابتدای خیابان 66 تا اتوبان کردستان درحال لایروبی است. به گفته طلوعی، عملیات لایروبی در طول مسیر 200متر از سوی این منطقه درحال اجراست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر