6 هزارمیلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط 6 و 7 مترو

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۷

شهرداری تهران بودجه سال94 را با رویکرد توسعه حمل‌ونقل عمومی تنظیم کرد تا به این ترتیب، شعارهای هوای پاک مقامات شهری محقق شود. به‌طوری که بالغ‌بر 33درصد از بودجه شهرداری در سال آینده به این بخش از خدمات شهری اختصاص یافت. چرا که به گفته مدیرعامل شرکت مترو، بی‌توجهی به پرداخت سهم خود از تامین منابع حمل‌ونقل عمومی، به‌ویژه مترو باعث شده شورای شهر و شهرداری تهران بر سر تخصیص یک‌سوم بودجه به بخش حمل‌ونقل توافق کنند. چراکه شهرداری درصدد است تا پایان سال95 پرونده ساخت مترو در تهران بسته شود. با اینحال، تحقق این هدف مستلزم آن است که 12هزارمیلیارد تومان اعتبار در بخش مترو صرف شود. در این راستا، تکمیل خط 7 برای اتصال شرق به غرب تهران نیازمند 6هزارمیلیارد تومان اعتبار است. به گزارش ایسنا، هابیل درویش در مراسم ورود دستگاه TBM به میدان صنعت با بیان اینکه 200کیلومتر مترو درحال ساخت است گفت: این مساله در دنیا بی‌نظیر است چرا که معمولا در همه کشورهای دنیا سالانه زیر 100کیلومتر مترو ساخته می‌شود اما درحال حاضر در کشور ما 200کیلومتر مترو همزمان درحال احداث است.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به سهم 50درصدی دولت در ساخت مترو گفت: انتظار ما از دولت این است که در امر تخصیص فاینانس اقدامات مقتضی را انجام دهد چراکه شورای شهر و شهرداری تهران در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی را برای ساخت مترو پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی شهردار تهران قرار است که تا پایان سال95 پرونده ساخت مترو در تهران بسته شود، گفت: برای تحقق این مساله نیازمند 12هزارمیلیارد تومان اعتبار هستیم که باید به صورت میانگین ماهانه 600میلیارد تومان پول به ساخت مترو تهران تزریق شود.

وی با بیان اینکه اگر خط 6 و 7 مترو تهران به بهره‌برداری برسد، روزانه 7میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت می‌شود گفت: 90درصد بخش شمالی خط 3 مترو و همچنین ایستگاه فرودگاه مهرآباد انجام شده است و باتوجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تنها 10درصد از برنامه افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو فرودگاه امام عقب هستیم و امیدواریم تا پایان خردادماه بتوانیم این مهم را نیز جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه 30هزار کارگر گمنام در زیر زمین به امر حفر مترو مشغول هستند گفت: امروز شاهد رسیدن دستگاه TBM به میدان صنعت هستیم و امیدواریم خط 7 مترو که دارای طول 27کیلومتر است که شرق تهران را به شمال‌غرب متصل می‌کند، با تزریق بودجه به‌زودی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه خط 7 دارای 25 ایستگاه است گفت: امیدواریم براساس زمان‌بندی‌های انجام شده، بتوانیم از پادگان بسیج تا میدان صنعت را تا پایان سال94 به بهره‌برداری برسانیم و بر همین اساس نیازمند 6هزارمیلیارد تومان اعتبار هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر