دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۷۶

گردنبند هوشمند برای کنترل رژیم غذایی

فارس| محققان دانشگاه کالیفرنیا گردنبندی تولید کرده‌اند که علاوه بر نگه داشتن رژیم غذایی، قادر به ترک سیگار کاربر است و بر هیدراتاسیون وی نیز نظارت دارد.

این گردنبند دارای سنسورهایی است که آن را قادر به شناسایی غذاها می‌کند و می‌تواند به کاربر زمانی که غذاهای چرب می‌خورد، هشدار دهد. هر غذایی که کاربر می‌خورد اعم از سرد، گرم، سفت، نرم یا مضر، گردنبند قادر به تشخیص آن است و به مرور می‌تواند عادات غذا خوردن کاربر را تغییر ‌دهد.

این گردنبند به غیر از نگه داشتن رژیم غذایی، می‌تواند در ترک سیگار به کاربر کمک کند و بر هیدراتاسیون کاربر نظارت کند.


اشتباه گوگل و لو رفتن اطلاعات ۲۸۲ هزار حساب کاربری

مهر| در اشتباهی فاحش که به‌دلیل یک حفره امنیتی در گوگل بروز کرد، اطلاعات حساب‌های کاربری بیش از ۲۸۲هزارنفر که شامل آدرس، نام، شماره تلفن و... بود، لو رفت.

گوگل نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس‌ ایمیل و... این کاربران را به‌دلیل یک اشتباه منتشر کرده است.

لو رفتن اطلاعات کاربران گوگل درحالی است که این کمپانی درحال برقراری ارتباط با قربانیان و رفع مشکلات برآمده است. کاربرانی که قربانی لو رفتن اطلاعات خود شده‌اند، افرادی بوده‌اند که از اپلیکیشن Apps for work استفاده می‌کردند.


تولید الکل با خوردن نان

خبرآنلاین| یک مرد انگلیسی دچار دردسری جدی شده است. در بدن او با خوردن نان یا ماکارونی الکل تولید می‌شود. این موضوع هم نزد پلیس موجب گرفتاری مرد شد، هم همسر این مرد فکر کرد شوهرش پنهانی الکل می‌نوشد تا اینکه مقاله‌یی در یک روزنامه به پرسش‌ها پاسخ داد. همه‌چیز با درد شدید و ناگهانی معده آغاز شد و هنگامی که پلیس پس از یک تصادف رانندگی از او آزمایش الکل گرفت، درصد بالایی الکل در خون او پیدا شد. هس ۱۲ ساعت پیش از تصادف الکل ننوشیده بود. سال‌ها طول کشید تا مقاله‌یی در یک روزنامه ابهام‌ها را از بین ببرد. همسر هس در این مقاله با بیماری بسیار نادری آشنا شد که در پی آن میزان قارچ‌های مخمر در معده به میزان بسیار زیادی افزایش می‌یابد. در جریان تخمیر برخی مواد غذایی در معده با این حجم قارچ، الکل آزاد می‌شود. در ادامه الکل وارد خون می‌شود و به مستی می‌انجامد. آزمایش‌های پزشکی نیک هس نیز وجود حجم زیادی مخمر در بدن او را تایید کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، پزشکان به این مرد توصیه کرده‌اند منابع هیدروکربن مانند نان یا ماکارونی را از رژیم غذایی خود حذف کند. پس از چهار هفته اثری از «مستی خود به خودی» در این فرد دیده نشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر