هلند با ون‌گوگ و برنامه‌های جلب توریست

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۵

بیشتر کشورهای اروپایی به چهره‌ها و نخبگان خود نه‌تنها به‌عنوان یک افتخار بلکه به‌عنوان یک فرصت اقتصادی نیز نگاه می‌کنند. کشور هلند به‌خودی‌خود با دشت‌های پست، لاله‌زارها و آسیاب‌های بادی‌اش برای گردشگری جذاب است تا چه رسد به آنکه ون‌گوگ هم به کمک بیاید.

هنرمند بزرگ و البته عجیب‌و‌غریب هلندی امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاشان جهان شناخته می‌شود و طبیعتا دیدن محل زندگی او برای بسیاری جذاب است.

به مناسبت 125سال از درگذشت ونسان ون‌گوگ هنرمند و نقاش مشهور هلندی مقامات گردشگری این کشور با بهره‌گیری از شهرت و اعتبار این هنرمند مشهور، درصدد جذب گردشگران بیشتر و معرفی دیگر جاذبه‌های فرهنگی و هنری این کشور هستند.

به گزارش بنیاد ون‌گوگ این هدف با برگزاری برنامه‌های باکیفیت فرهنگی و نمایشگاه‌های جذاب و مسیرهای دوچرخه‌سواری و انواع همایش‌های هنری و همچنین ارایه و به‌کارگیری انواع اپلیکیشن‌های دیجیتالی برای گردشگران و دوستداران هنر از سراسر جهان همراه است. این فعالیت‌ها در مکان‌های مختلف هلند که ون‌گوگ در آنها زندگی، اقامت یا کار کرده و نیز در موزه‌هایی که آثار او را نگهداری یا عرضه می‌کنند، به‌نحو پررنگ‌تری صورت می‌گیرد.

عنوان اصلی این مراسم در برگزاری بزرگداشت «ون‌گوگ» در هلند، امسال «125سال الهام‌بخشی» است که اشاره به نقش و اثر الهام‌بخش این هنرمند بر هنر و آثار هنری بسیاری از مردم در دوران حاضر دارد.

هم‌اکنون 4بیناد براساس زندگی و اهمیت آثار ون‌گوگ در اروپا فعالیت دارند. یکی موزه «ون‌گوگ» است دیگری موزه «کرولر مولر» و همچنین «ون‌گوگ برابانت» و بنیاد «مونز»که امسال با همکاری یکدیگر میراث و هنر «ون‌گوگ»را علاوه بر هلند در فرانسه، بلژیک و انگلستان گرامی می‌دارند. فرانک واندن ایجیدن مدیر بنیاد «ون‌گوگ» می‌گوید: تردیدی نیست که ون‌گوگ یک شخصیت برجسته جهانی است که سالانه هزاران گردشگر را به کشور هلند جذب می‌کند. ما می‌خواهیم در سال2015 با بهره‌گیری از برنامه‌های غنی و باکیفیت دیگران و مردم و گردشگران خارجی را نیز در الهام‌بخشی‌ها و روح زندگی در آثار و زندگی ون‌گوگ سهیم کنیم.

هلندی‌ها در اقدام ابتکاری دیگری پیش از این جزیره لاله هلند را در این کشور به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مراکز گردشگری و فرهنگی این کشور احداث کردند. این جزیره، براساس نیاز گردشگر به مشاهده نزدیک و کسب تجربه شخصی استوار و طراحی شده است. از این‌رو هر بازدید‌کننده می‌تواند ضمن انتخاب، چیدن و خرید گل لاله دلخواه خود در یک ساعت حضور در محیط شاداب سرشار از لاله‌ها، همانند یک متخصص گل لاله درباره لاله‌ها کار و بررسی و مشاهده کند. این جزیره یا باغ یا لاله‌زار هلندی علاوه بر گل، انواع خدمات دیگر نیز در قالب فعالیت‌های هنری و موسیقی به مردم عرضه می‌کند. این باغ یا پارک لاله همانند ساعت حراجی سنتی که زمانی به افراد امکان می‌داد در هر نیم‌ساعت گل‌هایی را که برداشت کرده‌اند به فروش برسانند، این‌بار هم درست در همان ساعت و با همان روش‌های سنتی در حراجی تاریخی هلند، همچون دوران تاریخی این فرصت به بازدید‌کنندگان داده شده است که هر نیم‌ساعت لاله‌های خود را به حراج بگذارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر