قوی‌ترین یارد تعمیراتی کشتی منطقه در ایران قرار دارد

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۵

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعمیر کشتی‌ها همواره یکی از موارد تحریم‌های کشور بوده است، گفت: با این حال هم‌اکنون ایران یکی از یاردهای تعمیراتی بسیار قوی خلیج‌فارس را دراختیار دارد. محمدحسین داجمر با یادآوری اینکه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ فعالیتی در حوزه تعمیرات شناور نداشتیم، اظهار کرد: تعمیر شناورها یکی از مواردی بوده که همواره در تحریم‌های ایران لحاظ شده و به‌همین دلیل بسیاری از یاردهای تعمیراتی به‌واسطه مسایل مربوط به تحریم‌ها از پذیرش کشتی‌های ایرانی خودداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به این مساله چند سال پیش با مشارکت 49درصدی ایزوایکو (کشتی‌سازی خلیج‌فارس) و سهم 51درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک شرکت مشترک تعمیراتی با نام پرشیا هرمز تاسیس شد تا به این وسیله شناورهای داخلی در حوزه تعمیر مشکلی نداشته باشند. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران یکی از یاردهای تعمیراتی بسیار قوی خلیج‌فارس را دراختیار دارد، افزود: هم‌اکنون کشتی‌های اقیانوس‌پیما در اینجا تعمیر می‌شود و امسال رکورد مناسبی را در حوزه تعمیرات به‌جا گذاشته است.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل کشتیرانی پیش‌تر بااشاره به اعمال تحریم‌های گسترده برای توقف بخش تجارت کشور به تسنیم گفته بود: باوجود تحریم‌های مختلف ازجمله بیمه و موسسات رده‌‌بندی، با اقدامات به‌موقع برنامه زمین‌گیر کردن تجارت خارجی کشور شکست خورد.

داجمر بااشاره به اینکه بیمه‌های بین‌المللی بازار ایران را ترک کردند، تصریح کرد: پس از خروج بیمه‌ها بیمه P&I کشتی‌ها را در ایران راه‌اندازی کردیم که دولت یک‌میلیارد دلار به‌عنوان پشتوانه بیمه‌ها در بانک مرکزی سپرده‌گذاری کرد. به‌دنبال این اقدام هم‌اکنون بیمه‌های مستقل قوی در داخل کشور داریم و بسیاری از کشورهایی که با آنها ارتباط داریم این بیمه‌ها را قبول می‌کنند. مدیرعامل کشتیرانی بااشاره به تحریم رده‌بندی کشتی‌ها گفت: یکی از الزامات کشتی‌ها استفاده از رده‌بندی‌های بین‌المللی است که پس از تحریم خوشبختانه موسسه رده‌بندی ایرانیان ایجاد شد و مسوولیت کلاس و صدور گواهینامه‌های استاندارد کشتی‌ها را برعهده دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر