پیش‌بینی 900هزار سفر نوروزی در مرزهای زمینی ایران

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۴

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری کشور پیش‌بینی کرد: در قالب سفرهای نوروزی امسال بیش از 900هزار مسافر از طریق مرزهای زمینی کشور جابه‌جا شوند. محمدجواد عطرچیان اظهار کرد: در سفرهای نوروزی سال1393 بیش از 850هزار مسافر از طریق 23مرز زمینی ایران مسافرت کردند و طبق برآوردهای صورت گرفته این عدد در تعطیلات پیش رو با افزایشی محدود به بیش از 900هزار نفر خواهد رسید. به گزارش ایسنا، وی به برپایی پایانه‌های مسافرتی در چند مرز اصلی کشور اشاره کرد و گفت: این پایانه‌ها در مرزهای چزابه، پرویزخان و بیله‌سوار فعال هستند و امیدواریم با استفاده از امکانات طراحی شده در پایانه‌های مذکور، مسافران نوروزی از خدمات مطوبی بهره‌مند شوند.

عطرچیان همچنین درباره آخرین وضعیت آمار ترانزیتی کشور توضیح داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت راه بخش عمده‌یی از اهداف ترانزیتی کشور در سال93 محقق شدند و باوجود برخی مشکلات امسال نیز در حوزه ترانزیت رشدی 6.2درصدی ثبت شده است. وی افزود: در 11ماهه ابتدایی امسال بیش از 8میلیون تن کالای ترانزیتی در کشور جابه‌جا شد که باتوجه به روان بودن ترافیک مرزهای کشور پیش‌بینی می‌شود این روند رو به رشد در اسفند نیز به ثبت برسد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی کشور همچنین در تشریح آخرین وضعیت ترانزیتی ایران و ترکیه در مرز بازرگان اظهار کرد: با سیاست‌های اعمال شده ازسوی دو طرف شرایط ترانزیتی دو کشور به حالت عادی بازگشته و در حال حاضر در مرز ایران کامیون‌ها بدون هیچ مشکل و صفی تردد می‌کنند و البته در طرف ترکیه باتوجه به زمان موردنیاز در سنجش مخازن سوخت صفی 800کامیونی شکل گرفته که البته با طی شدن مراحل قانونی کار در حالت عادی ادامه پیدا می‌کند. عطرچیان خاطرنشان کرد: ایران درراستای همکاری‌های اقتصادی خود هیچ محدودیتی برای همکاری با ترکیه ندارد و به آنها اعلام کرده‌ایم ایران روزانه ظرفیت پذیرش 800کامیون ترک را به‌وجود آورده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر