اصالت بسیاری از خودروهای وارداتی زیر‌سوال است

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۳

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اظهار نگرانی از وضعیت استیصالی که برای بسیاری از خریداران خودروهای خارجی بدون گارانتی در چند سال اخیر ایجاد شده است، گفت: امیدواریم مصوبه ساماندهی واردات خودرو مبنی بر التزام واردکنندگان به ارایه گارانتی و خدمات پس از فروش زودتر تاثیر ملموس خود را بر‌ آشفتگی بازار خودروهای وارداتی و سردرگمی خریداران بگذارد. تاجیک افزود: حداقل فایده این مصوبه این است که خریدار اطمینان دارد که خودرو با چه امکانات و ویژگی‌های فنی خریداری می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده مشتری در‌صورت ناراضی‌بودن باید شکایت خود را با عرضه‌کننده طرح کند و اگر عرضه‌کننده پاسخگو نبود شکایت خود را به وزارت صنعت ارجاع دهد اما وقتی عرضه‌کننده مشخص نبوده و شخصیت حقوقی نداشته باشد مشتری ناراضی سردرگم است و نمی‌داند به کجا مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه بعضی از واردکنندگان غیررسمی از بازارهای غیررسمی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خودرو وارد کرده‌اند گفت: اصالت بسیاری از خودروهایی که وارد بازار ایران شده از همان اول و به‌دلیل دستکاری‌های انجام‌شده در گاراژهایی خاص در کشور امارات زیر سوال است.

معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: افزایش روزافزون چنین مواردی احتیاج به یک کار کارشناسی و نظارت صحیح داشت که خوشبختانه وزارت صنعت با همه مخالفت‌ها و انتقاداتی که از گوشه و کنار بلند شد، مسیر درستی را در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان در پیش گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر