پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها تا پایان سال

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۴۴

ایسنا|

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها تا پایان سال خبرداد.

دکترسیدحسن هاشمی ‌درباره زمان پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها گفت: دستورالعمل این موضوع را صادر کردیم، چند روز گذشته نیز روسای دانشگاه‌ها موظف شدند که تمام معوقات پرسنلی خود را اعم از گروه غیرپزشکی و پزشکی تا پایان سال پرداخت کرده و بدهی نداشته باشند.

هاشمی درهمین زمینه افزود: اگرچه روسای دانشگاه‌ها بدهی‌های گذشته را تقریبا با تاخیر چند ماهی جبران کردند، اما درعین حال دانشگاه‌ها بدهی‌های سرسام‌آور تجهیزاتی و دارویی نیز دارند که امیدوارم سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد که خزانه را دراختیار دارند، اعتباراتی را که به ما قول داده‌اند در روزهای پایانی سال دراختیار ما قرار دهند تا بدهکار وارد سال94 نشویم.

وزیر بهداشت در ادامه بااشاره به 60درصد اعتباری که از بودجه سال93 تخصیص داده شده تصریح کرد: هم از یک‌درصد ارزش‌‌افزوده و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها نزدیک به 40درصد اعتبارات باقی مانده است. باتوجه به دستور اکید ریاست‌جمهوری مبنی بر اینکه حتی یک‌درصد از اعتبارات هم نباید با عدم پرداخت مواجه شود، امیدواریم اعتبارات باقی مانده از بودجه93 درچند روز باقی‌مانده به پایان سال پرداخت شود.

هاشمی دربخش دیگر از صحبت‌هایش به تعرفه‌های سال94 اشاره کرد و گفت: طبق قانون باید تعرفه‌ها را قبل از پایان سال مصوب کنیم. شورای عالی بیمه روز شنبه با دستور وزیر رفاه جلسه فوق‌العاده‌یی خواهند داشت. باتوجه به هماهنگی که بین سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و وزارت رفاه وجود دارد امیدوارم برای نخستین‌بار قبل از ورود به سال94 بتوانیم تعرفه‌ها را تقدیم هیات وزیران کنیم. در مورد همکاری‌های وزارت بهداشت با سازمان هلال احمر با بیان اینکه این همکاری نتایج بسیار خوبی برای مردم خواهد داشت، گفت: برنامه‌های دقیق این همکاری را زمانی که به مرحله تفاهمنامه برسیم اعلام می‌کنیم.

هاشمی تاکید کرد: مسلم آن است که وزارت بهداشت علاقه‌یی به تصدی‌گری ندارد بلکه علاقه‌مند است که سیاست‌گذار و ناظر باشد. بنابراین ما از دستگاه‌هایی که بتوانند به کاهش تصدی‌گری وزارت بهداشت کمک کنند، به‌شدت استقبال می‌کنیم. به‌ویژه اینکه سازمان هلال احمر بخواهد این کار را انجام دهد.

وی افزود: اگر هلال احمر، مسوولیت اورژانس‌ها را به خصوص در جاهایی مثل آمبولانس هوایی، دریایی و حتی جاده‌ها که نقص داریم، بپذیرد و در بحث اداره بیمارستانی و احداث بیمارستان نیز به وزارت بهداشت کمک کنند، از آنها استقبال می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر