از روسیه تا امریکا

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۵

بازگشت چهارمین فضانورد زن روس

یلنا سیروا در کنار یک کیهان‌نورد روس دیگر و یک فضانورد امریکایی پس از اقامتی 6ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی بامداد پنج‌شنبه با ناو فضایی «سایوز تی.ام-14‌ام.» به زمین بازگشت.

یلنا سیروا، چهارمین زن فضانورد روسیه بعد از ترشکوا، ساویتسکایا و کانتاکوا به حساب می‌آید. او همچنین نخستین زن فضانورد روس بود که در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت داشت. او و ساماکوتایف ماموریت داشتند طی مدت اقامت در مدار زمین بیش از 50 آزمایش علمی و فنی را به انجام برسانند.


پوتین کجاست؟!

رییس‌جمهوری روسیه کجاست؟ کاخ کرملین مجبور شد در بحبوحه افزایش فشارها تاکید کند که حال رهبر این کشور خوب است و با این کار تلاش کرد تا به شایعات آنلاینی که طی یک‌ هفته غیبت ولادیمیر پوتین بر سر زبان‌ها افتاده، پایان دهد. به گزارش ایسنا، آخرین باری که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در انظار عمومی دیده شد مربوط به پنجم مارس است که وی با نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرد و پس از آن وی سفرش به قزاقستان را به تعویق انداخت و همین امر روس‌ها را کنجکاو کرده تا بدانند رهبر همه‌جا حاضر، کجاست.

کلوپ هواداران کیم جونگ اون

رهبر جوان کره‌شمالی خود را حامی برابری جنسیت نشان می‌دهد و کلوپی از هواداران زن دارد که او را «قهرمان» می‌دانند. به گزارش ایسنا، کیم جونگ اون، طرفداران بسیار زیادی در میان زنان دارد و رویترز نیز یکسری تصاویر از کیم جونگ اون منتشر کرد که زنان زیادی در موقعیت‌های مختلف اطراف وی را احاطه کرده‌اند. از آخرین اقدامات رهبر کره‌شمالی این است که در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی گرچه شخصا با هیچ یک از زنان دیدار نکرد اما به فرماندهی این مرکز گفت که هدایای وی را به زنان بدهند.


محافظان اوباما دردسر آفریدند

ماموران سرویس مخفی امریکا در تازه‌ترین مورد از یک رشته حوادث که نشان‌دهنده ضعف سرویس مخفی امریکا است، به‌دلیل رانندگی در حالت مستی، خودرویی را به موانع امنیتی کاخ سفید کوبیدند. روزنامه واشنگتن‌پست نخستین بار این حادثه را روز چهارشنبه گزارش داده و افزوده بود که این دو مامور پس از نوشیدن مشروبات الکلی، یک اتومبیل دولتی را به موانع امنیتی نزدیک کاخ سفید کوبیده‌اند. یکی از این ماموران مارک کونولی، دومین فرد آگاه به جزییات امنیتی باراک اوباما و دومین مامور، جورج اوگلایو از ناظران ارشد در سرویس مخفی امریکا است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر