ستاره‌ها چطور در برابر مشکلات می‌ایستند

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۸

ستاره‌ها و چهره‌های مشهور مدتی است تلاش دارند فاصله خود را با مردم و هوادارانشان کم کنند و به آنها نشان دهند به‌نوعی از خودشان هستند. حضور بازیگران زن بدون آرایش در زندگی روزمره و نیز انتشار تصاویر عادی‌شان در پست‌های اینترنتی ازجمله این تلاش‌ها است. اعلام بیماری‌ها و مشکلات جسمی چهره‌های مشهور نیز با این هدف صورت گرفته تا هوادارانشان بدانند، آنها هم آسیب‌پذیر هستند و با این‌حال کوتاه نمی‌آیند.

سلنا گومز بازیگر و خواننده امریکایی، چند سالی است که از بیماری لوپوس رنج می‌برد. لوپوس نوعی بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن است که در پوست، کلیه‌ها، سلول‌های خونی و قلب و ریه‌ها اثر می‌گذارد و مهم‌ترین علایم آن ورم صورت و درد مفاصل است که البته بیشتر مفاصل کوچک درگیرش می‌شوند. او گفته به‌خوبی با بیماری‌اش آشناست و تصمیم دارد سالم‌تر زندگی کند.

فارست ویتاکر بازیگر قدرتمند هالیوود با پلک چپش مشکل دارد. پلک او به‌دلیل فلج عصب دچار نوعی افتادگی است. او از بچگی به بیماری چشمی «امبلیوپیا» مبتلا بود که به تنبلی چشم مشهور است. او درباره بیماری‌اش بارها با رسانه‌ها صحبت کرده است.

هیو جکمن خیلی جدی خطاب به هوادارانش گفت: لطفا مثل من احمق نباشید، خودتان را بررسی کنید و از کرم‌های محافظ پوست استفاده کنید. بازیگر مشهور فیلم‌هایی مثل «بینوایان» و «گرگ‌نما»، به سرطان پوست مبتلا شده است.

مورگان فریمن بازیگر و کارگردان امریکایی برنده اسکار که او را بیشتر با فیلم‌هایی مثل «رهایی از شاوشنگ»، «هفت» و «شکست‌ناپذیر» می‌شناسیم، برای نخستین‌بار در سال2013 اعلام کرد که به بیماری «فیبرومیالژی» دچار است. در این بیماری فرد درد مزمن و حساسیت را در مفاصل، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و سایر بافت‌هایش حس می‌کند.

کامرون دیاز، بازیگر امریکایی که از همان نخستین نقش سینمایی‌اش در فیلم «ماسک» طرفداران فراوانی در سراسر دنیا پیدا کرد، دچار وسواس و نوعی بیماری روانی به‌نام «تکنوفوبیا» است. بنا به گفته خودش، او حتی با رایانه هم مشکل دارد. تکنوفوبیا به تمام ترس‌های مرتبط با حوزه فناوری گفته می‌شود. او خیلی وقت‌ها در را با آرنج باز می‌کند چون می‌ترسد دستگیره آلوده به میکروب باشد.

رایان کاسلینگ بازیگر فیلم‌های معروفی مثل «بران» و «ولنتاین غم‌انگیز» در دوران کودکی برای مطالعه‌کردن دچار مشکل بود و از بیماری بیش‌فعالی رنج می‌برد تا اینکه در مدرسه مخصوص کودکان خاص ثبت‌نامش کردند. او گفته بالاخره توانستم بر بیش‌فعالی‌ام غلبه کنم.

مایکل‌جی‌فاکس که بیشتر به‌دلیل حضور در فیلم «بازگشت به آینده» شهرت دارد، به بیماری پارکینسون مبتلاست. پارکینسون به‌علت از دست رفتن سلول‌های دوپامین در مغز که وظیفه کمک و تنظیم حرکت و احساسات را دارند، ایجاد می‌شود.

این هنرپیشه در 30سالگی متوجه شد که به بیماری پارکینسون مبتلا شده است اما 7سال همچنان به بازیگری ادامه داد و بیماری‌اش را از همه، غیر از نزدیکانش پنهان کرد اما در سال1998 میلادی تصمیم گرفت رازش را فاش کند. امروز مایکل‌جی‌فاکس یکی از امیدهای بیماران پارکینسون است که دوست دارند بتوانند برای گردش از خانه خارج شوند. او بنیانگذار بنیادی تحقیقاتی است که با سرمایه بالغ بر 95میلیون دلار به انجام تحقیقاتی در زمینه یافتن درمانی برای بیماری پارکینسون می‌پردازد.

هالی بری در 22سالگی متوجه شد به بیماری دیابت مبتلاست. او حتی یک هفته در کمای دیابتی به‌سر برد. او می‌گوید: دیابت غافلگیرم کرد. هیچ‌کس از خانواده‌ام به این بیماری مبتلا نیست. هرچند زمانی که مدرسه می‌رفتم کمی اضافه‌وزن داشتم اما فکر می‌کردم سلامت کامل دارم.

الک بالدوین مجری و بازیگر مشهور امریکایی که یکی از آخرین نقش‌هایش در فیلم مطرح «هنوز آلیس» بوده، از بیماری «لایم» رنج می‌برد. این بیماری شایع نیست و برگرفته از یک اختلال التهابی است. این اختلال عبارت است از یک ضایعه پوستی که پس از هفته‌ها یا ماه‌ها علایم آن روی دستگاه عصبی مرکزی، دستگاه قلب و عروق و مفاصل اثر می‌گذارد.

کاترین زنا جونز، بازیگر محبوب و مطرح هالیوود که در فیلم‌های مهمی مثل «دوازده یار اوشن»، «شیکاگو» و «نقاب زورو» به ایفای نقش پرداخته، به بیماری دوقطبی دچار است. این موضوع را خودش در مصاحبه‌یی اعلام کرد.

اختلال دوقطبی (شیدایی - افسردگی) نوعی اختلال خلقی است که افراد مبتلا به آن دچار تغییرات شدید خلق (دوره‌های متوالی افسردگی و شیدایی) می‌شوند. مبتلایان به این اختلال در بیشتر مواقع می‌توانند با استفاده مرتب دارو راحت زندگی کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر