مغز برنامه‌ریزی در وزارت رفاه برای 8سال منجمد شده بود

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه 8سال مغز برنامه‌ریزی در وزارت رفاه منجمد شده بود.

علی ربیعی با اشاره به مشکلات متعدد این وزارتخانه و خصوصا حوزه تامین اجتماعی، اظهار کرد: متاسفانه 8سال مغز برنامه‌ریزی در وزارت رفاه منجمد شده بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارها باید براساس برنامه‌ریزی انجام شود، گفت: انجام مطالعه برای هر اقدامی، تعهد اخلاقی دولت تدبیر و امید به مردم است. ربیعی، افزود: توجه به درمان، معیشت بیمه‌شدگان و نیز فعالیت‌های اقتصادی سه وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی است. این عضو کابینه، با بیان اینکه درمان، تنها یکی از وظایف و ماموریت‌های این وزارتخانه بزرگ است، اضافه کرد: مردم بیشتر با این بعد از فعالیت‌ها و ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشنا هستند. لذا باید تلاش بیشتری برای معرفی سایر وظایف و خدمات این وزارتخانه به عموم شهروندان انجام دهیم. وی، در تشریح اهمیت فعالیت‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان با فعالیت‌های اقتصادی خود، از پول و سرمایه کارگران محافظت می‌کند. ربیعی یادآور شد: امسال در راستای بهبود معیشتی بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، تعداد 20هزار بازنشسته این صندوق به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.


برنامه‌ریزی برای کاهش 3درصدی تورم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تورم ۱۵درصد تا پایان امسال ثابت است ولی دولت بنا دارد در سال آینده این رقم را به ۱۲درصد برساند. علی ربیعی ابراز امیدواری کرد با تلاش دولتمردان، تورم تا پایان دولت یازدهم

تک رقمی شود.


400هزار شغل ایجاد کرده‌ایم

وزیر تعاون از صدور 600 هزار بیمه اجباری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: با این رقم حتی اگر ریزشی هم داشته باشیم، می‌توان گفت 400هزار شغل ایجاد کرده‌ایم. ربیعی با بیان اینکه بیش از 35میلیون نفر در کشور از بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: بیمه سلامت 8 میلیون نفری را که بیمه نداشتند تحت پوشش قرار داده است که 90درصد این افراد شهرنشین بودند.

وزیرکار در ادامه ظرفیت‌های معدنی و منابع انسانی را از مزیت‌های رشد شهرستان‌های شاهرود و میامی بیان کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مرکز آموزش کارگر معدن وابسته به شرکت زغال‌سنگ البرزشرقی شاهرود از سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا یک هزار نیروی بومی را برای اشتغال در معادن آموزش دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر