اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۳

همنوایی السیسی با نتانیاهو

ایسنا عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهور مصر در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست درخصوص روابطش با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که من با وی زیاد صحبت می‌کنم و در خصوص توافق احتمالی هسته‌یی میان ایران با گروه 1+5 ما باید نگرانی‌های اسراییل را درک کنیم.


رایزنی کری و اشتاینمایر

ایلنا «فرانک والتر اشتاینمایر» وزیرخارجه آلمان در دیدار با «جان کری» همتای امریکایی خود درباره مساله هسته‌یی ایران رایزنی کردند. اشتاینمایر در همین زمینه گفت: کاملا مشخص است که چه هدفی را دنبال می‌کنیم. می‌خواهیم ببینیم که دستیابی به بمب هسته‌یی برای ایران غیرممکن است.


انتقال 10 زندانی ایرانی از ایروان

فارس با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و براساس موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و ارمنستان 10 نفر از زندانیان ایرانی در زندان‌های ارمنستان برای ادامه دوران محکومیت‌شان در داخل کشور روز پنج‌شنبه از طریق مرز زمینی نوردوز در استان آذربایجان شرقی تحویل مقامات قضایی ایران شدند.


حرکت مجرمانه سناتورها

مهر سیروس ناصری عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران درباره اقدام ۴۷ سناتور امریکایی گفت: از نظر قوانین داخلی امریکا مسوولیت کامل و جامع روابط خارجی و هرگونه توافق و تعهد نسبت به دول خارجی با رییس‌جمهور امریکا است بنابراین مطلبی که نمایندگان کنگره امریکا مطرح کردند مطلبی نیست که از نظر قانون داخلی امریکا یا قوانین بین‌المللی جایگاهی داشته باشد.


نشست مشترک دولت و مجلس

تسنیم سیدشریف حسینی عضو هیات‌ رییسه مجلس گفت: باتوجه به اینکه بررسی و تصویب بودجه 94 هنوز به‌طور کامل در مجلس پایان نیافته است و روز یک‌شنبه آینده موارد ارجاعی شورای نگهبان در رابطه با این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود، بنابراین مقرر شد این نشست مشترک پس از تعطیلات نوروز برگزار شود.


کم‌کاری در محیط‌زیست

خبرآنلاین معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط‌زیست درخصوص اقدامات انجام شده در دولت‌های مختلف درخصوص محیط‌زیست گفت: در یک دوره هشت ساله یعنی از پایان دولت اصلاحات تا شروع به کار دولت اعتدال آدم فکر می‌کند بعد از این همه سال باید شرایط بهتر شده باشد اما متاسفانه اینگونه نیست و ما یک خلأ جدی را در این دوران داشتیم و کار زیادی برای بازسازی و بازیابی خیلی از فرصت‌ها صورت می‌گیرد.


تاکید بر اقدام استاندار فارس

ایسنا محمدرضا صادق مشاور رسانه‌یی رییس‌جمهور بااشاره به اتفاقات اخیر شیراز و حمله به علی مطهری با بیان اینکه استاندار فارس به عنوان رییس شورای تامین استان با تدبیر عمل نکرده است، اظهار کرد: اگر استاندار فارس نتواند به‌زودی براساس اختیارات قانونی خود با خاطیان این مساله برخورد قانونی کند از باب مسوولیت‌پذیری باید استعفا دهد.


دریچه‌های فتنه در شیراز

تسنیم آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز با اشاره به حوادثی که اخیرا و در چند نوبت در شیراز تکرار شده است، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل بارها تذکر دادم که در زمینه بازگشایی پنجره فتنه در استان نشانه‌هایی دیده می‌شود؛ یعنی می‌بینیم و احساس می‌کنیم که عده‌یی برای اینکه استان فارس را از آرامش و مسایل اصلی دور بدارند، دریچه‌ و پنجره‌های فتنه را آرام آرام می‌گشایند و این خطری است برای استان و متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده‌اند.


مراسم یادبود سیداحمد خمینی

ایلنا اعضای بیت حضرت امام‌خمینی(ره) و جمعی از گروه‌های مختلف مردم با حضور در حرم

امام خمینی(ره)، یاد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی و همچنین همسر مکرمه امام را گرامی داشتند. این مراسم پنج‌شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و باحضور اعضای بیت امام و جمعی از علما، روحانیون و شخصیت‌ها برگزار شد.


نشست مشترک «پایداری، ایثارگران و موتلفه»

مهر نمایندگان شورای مرکزی جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب موتلفه اسلامی پنج‌شنبه شب به میزبانی جبهه پایداری نشست مشترک برگزار کردند. در این نشست که مرتضی آقاتهرانی، حسین فدایی و محمدنبی حبیبی و جمعی از اعضای شورای مرکزی این سه تشکل حضور داشتند، مهم‌ترین تحولات سیاسی کشور و منطقه مورد بحث قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر