اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۱۷

همکاری مصر و امارات در حوزه انرژی تجدیدپذیر

مصر نخستین نیروگاه تولید برق انرژی خورشیدی در این کشور را با ظرفیت ١٠مگاوات افتتاح کرد. به گزارش روزنامه دارالحیات، محمد شاکر، وزیر برق و انرژی‌های تجدیدپذیر مصر، و سلطان‌الجابر، وزیر خارجه امارات، نخستین ایستگاه تولید برق از انرژی خورشیدی را در استان سیوه مصر افتتاح کردند. انتظار می‌رود این پروژه انرژی خود را به‌طور کامل از انرژی خورشیدی تامین کند و ضمن تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق ایجاد چندین پروژه بزرگ، فرصت‌های شغلی مناسبی برای بهره‌برداری از نیروی انسانی ارایه دهد. در این زمینه، شاکر پیش‌بینی کرد که این پروژه با پاسخگویی به نیاز انرژی الکتریکی شهر سیوه به هدف دولت در بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش هزینه تامین سوخت ایستگاه‌های برق کمک کند. به گفته وزیر برق مصر، با اجرای این طرح حدود 6هزار واحد مسکونی از نعمت برق برخوردار می‌شوند. براساس این گزارش، کمک مالی امارات به مصر به چهار گروه تقسیم می‌شود که قرار است در گروه نخست به ٢١١ روستای محروم در استان‌های قنا، الاقصر و الوادی‌الجدید برق‌رسانی شود. در گروه دوم به هدف تامین برق ٣٣ روستای دارای ایستگاه‌های کوچک تولید برق از گازوییل، ایستگاه‌های مرکزی احداث می‌شود. در دو گروه دیگر نیز به ایجاد ایستگاه‌های تولید برق خورشیدی برای تامین تقاضای شهرهای بزرگ غیرمرتبط با شبکه توزیع برق ملی مصر پرداخته می‌شود.


تاکید وزیر نفت عراق بر تصویب قانون نفت‌وگاز

وزیر نفت عراق بر نیاز به تصویب قانون نفت‌وگاز در این کشور تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری القرطاس‌نیوز، عادل عبدالمهدی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی درباره روابط متقابل میان دولت مرکزی و شورای شهرها در مدیریت نفت‌وگاز گفت: وزارت نفت عراق برای دستیابی به یک مشارکت حقیقی میان شوراهای شهرداری و این وزارتخانه درباره مسایل نفت‌وگاز تلاش می‌کند. عبدالمهدی اعلام کرد: این کنفرانس که برای دومین بار تحت شعار «مشارکت، مسوولیت و دستاورد» برگزار می‌شود، بر اهمیت اصل مشارکت حقیقی میان شورای شهرها و وزارت نفت در معاملات نفتی و عقد قرارداد با شرکت‌های فعال در این حوزه تاکید می‌کند.

عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، اعلام کرد که کشورش درحال بازنگری قراردادهای تولید نفت خود با شرکت‌های بین‌المللی است زیرا افت قیمت نفت به این معنی است که بار مالی قراردادهای خدمات موجود غیرقابل تحمل است. سال گذشته، عراق قرارداد تولید نفت با شرکت‌های بی‌پی انگلیس، انی ایتالیا، و لوک‌اویل روسیه را اصلاح کرد و سهم خود را در این قراردادها از ٢٥درصد به تنها 5درصد رساند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر