از جمع‌آوری اعانه تا داعش

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۹

جمع‌آوری اعانه برای بیمارستان

کریس اوانز و کریس پرت بازیگران فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوود برای جلب افکار عمومی با لباس‌های مخصوص نقش‌هایشان به میان کودکان سرطانی رفتند تا برای آنها اعانه جمع کنند. کریس اوانز بازیگر «کاپیتان امریکا» و «انتقام‌جویان» و کریس پرت بازیگر «نگهبانان کهکشان» و «دنیای ژوراسیک» در بیمارستان کودکان سیاتل با لباس‌های مخصوص نقش خود به میان کودکان بیمار رفتند. این دو بازیگر که قبلا در بازی‌های لیگ ملی فوتبال 27هزار دلار برای کمک به کودکان بیمار اعانه جمع کرده بودند، عکس‌هایی از خود با بیماران کم‌سن و سال این بیمارستان منتشر کردند تا افکار عمومی را به مبحث کمک به کودکان بیمار جلب کنند.


اضطراب یک‌ساعته در کاخ سفید

اوباما رییس‌جمهوری امریکا روز گذشته قصد داشت همراه خانواده‌اش برای شرکت در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد اعتراضات «یکشنبه خونین» به سلما برود. این روز در مبارزات سیاهان امریکا در تلاش برای دستیابی به حق رای یکی از روزهای مهم و تاریخی است. هنگامی که همه اعضای خانواده رییس‌جمهور امریکا آماده می‌شدند تا برای سوار شدن به هلی‌کوپتر به محوطه برفی کاخ سفید بروند، دودی در باغ محوطه کاخ سفید پیچید و صدای آلارم هشدار سرویس مخفی در کاخ پیچید و سرویس مخفی امریکا به رییس‌جمهور توصیه کردند داخل کاخ بماند. پس از گذشت یک ساعت و بررسی‌های انجام‌شده، سرویس مخفی متوجه شد دود ناشی از آتش گرفتن یکی از کامیون‌های آذوقه در مقابل کاخ سفید بود. .


تروریست ریش قرمز داعش

یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که با ریشی قرمز در عملیات تروریستی این گروه حضور دارد، یک فرانسوی ۶۰ ساله است که پس از مهاجرت به سوریه به گروه تروریستی داعش پیوسته است. ابوصهیب الفرانسی که ریش بلند قرمز، لباسی بلند و تفنگی بر دوش دارد، در یک نوار ویدئویی خود را رییس یک شرکت معرفی کرده که به واسطه کارش به ۳۸ کشور جهان نیز سفر کرده است. این مرد فرانسوی می‌افزاید: با شنیدن خبر تاسیس خلافت در سرزمین‌های تحت کنترل داعش در عراق و سوریه توسط «ابوبکر البغدادی» در ژوئن ۲۰۱۴، راهی سوریه شده است. تعداد شهروندان فرانسوی یا مقیم این کشور که برای انجام عملیات تروریستی در سوریه یا عراق به داعش یا جبهه النصره پیوسته‌اند از ۵۵۵ نفر در ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱۲۸۱ نفر در انتهای این سال افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر