ایران و رهبرانش همواره جهانی بوده‌اند

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۴

به گزارش «تعادل» علی یونسی دیروز در همایش بزرگ هویت ایرانی با عنوان «ایران، ‌ملیت، تاریخ و فرهنگ» که در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور گفت: می‌بینیم که شعارهای روسای جمهور ما در این اواخر، همه جهانی بوده‌اند، جهان عاری از خشونت، مدیریت جهانی و ‌گفت‌وگوی تمدن‌ها ازجمله این شعارهای جهانی‌اند. هر ایرانی در ژن خود یک شخصیت جهانی دارد. این به معنی این نیست که ما امروز باز به فکر این هستیم که جهان را بگیریم زیرا این موضوع امکان‌پذیر نیست و این نظم دیگر قابل تغییر نیست.

دستیار ویژه رییس‌جمهور با اشاره به صحبت‌های اخیر نتانیاهو افزود: او نیز اعتراف کرده و در صحبت‌های خود گفته است ایران در مدتی که تحریم بوده حتی توانسته ۴ کشور را ببلعد. هر چند این نوع برداشت واقعی نیست اما ما باید بگوییم که عراق جزو هویت، فرهنگ و پایتخت ما است. هم در گذشته و هم امروز عراق و ایران با یکدیگر اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری دارند که یا باید با هم بجنگند یا متحد باشند.

وی با بیان اینکه ایران جهانی و به شکل یک امپراتوری متولد شده است، ادامه داد: ایران همواره جهانی بوده و رهبران و بزرگان آن نیز جهانی بوده‌اند. امروز برای دستیابی به اهداف خودمان باید جهانی و منطقه‌یی فکر کنیم و ملی عمل کنیم چون منافع و مصالح ما در گرو توجه به مسایل منطقه‌یی و جهانی است. یونسی درباره اتحادیه نیز یادآور شد: منظور ما از اتحادیه این نیست که مرزها برداشته شود هر چند که اگر این اتفاق هم بیفتد اتفاق خوبی است زیرا باید بدانیم که در فلات بزرگ ایران‌زمین منافع، هویت و امنیت با یکدیگر گره خورده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر