پیشنهاد دو مجلسی شدن قوه مقننه

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۳

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تقویت بنیه نظارتی مجلس را بستر شکوفایی اقتصادی دانست و افزود: تا مادامی که قوانین جامع نوشته و جنبه نظارتی مجلس تقویت نشود نمی‌توان نسبت به شکوفایی اقتصادی امید چندانی داشت. به گزارش ایسنا، مجید منصوری گفت: مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظرات کارشناسی خود را درخصوص طرح‌ها و لوایح بیان می‌کنند اما ممکن است این نظرات از سوی نمایندگان مورد توجه قرار بگیرد یا نگیرد.

نماینده لنجان افزود: دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همچون مجلس مراکز پژوهشی و کارشناس اختصاصی دارند اما بنده معتقدم برای جامعیت‌بخشی و قابل اجرا شدن طرح و لوایح باید از نظرات افکار عمومی با وسواس بسیار استفاده شود. برای جمع‌آوری نظرات مردم، بهترین راه به شور گذاشتن طرح‌ها و لوایح در سطح کارشناسی و افکار عمومی جامعه قبل از ارایه رسمی به مجلس است. نقش رسانه‌ها و مطبوعات برای انتشار طرح و لوایح و ایجاد پایگاه‌های اینترنتی و مراکز جمع‌آوری نظرات مردم بسیار مهم است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دو مجلسی شدن قوه مقننه را ازجمله پیشنهاداتی دانست که موجب نظارت بر ضمانت اجرایی هزینه‌کرد بودجه‌ها در محل‌های تعیین شده است.

منصوری تاکید کرد: با دو مجلسی شدن پارلمان کشور می‌توان نسبت به جامع‌تر شدن قوانین و قدرتمندتر شدن نظارت‌های پارلمان امیدوارتر شد. مدل دو مجلسی در برخی کشورهای جهانی تجربه شده و کارآمدی آن به خوبی خود را نشان داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر