اخبار کلان

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۶

بسیاری از زیرمجموعه‌های نعمت‌زاده مالیات نمی‌دهند

رییس کل سازمان امورمالیاتی کشور در واکنش به انتقادات اخیر وزیر صنعت از نظام مالیاتی گفت: این سازمان در چارچوب قانون مالیات دریافت کرده و فراتر از آن عمل نکرده است. علی عسگری افزود: اگر قانون درست اجرا ‌شود فردی نباید ناراحت شود؛ بسیاری از زیرمجموعه‌های آقای نعمت‌زاده مالیات نمی‌دهند. عسکری تصریح کرد: طی 11ماهه سال جاری 52هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی وصول شده و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود این رقم به 57هزارمیلیارد تومان برسد.


نظام بانکی کشور باید جراحی شود

کارشناس اقتصادی ضمن انتقاد از نظام بانکی کشور گفت: توسعه اقتصادی کشور تنها با اصلاح نظام مالیاتی، بانکی و کاهش هزینه‌های دولت و رشد صنعت میسر است. حسین راغفر تاکید کرد: نهادهای قدرت، بانکدار شده‌اند و این تعداد زیاد بانک باید در هم ادغام شود زیرا فضای کسب وکار را از بخش خصوصی گرفته و اعتبار مالی به آنها نمی‌دهند. به گزارش ایسنا، راغفر یادآور شد: مالیات باید از همگان اخذ شود اما در واقع افراد و نهادهای قدرتی که در دولت‌های نهم و دهم در حد بسیار زیادی رشد کرده‌اند، ریالی مالیات پرداخت نمی‌کنند. وی درباره اصلاح ساختار هزینه‌های دولت تصریح کرد: درحال حاضر حدود 76میلیون نفر ماهانه یارانه می‌گیرند اما در واقع حداکثر 40درصد جامعه به این رقم نیاز دارند نه شخصی که پنج باب مغازه دارد و ماشین لوکس سوار می‌شود. وی با بیان اینکه با حذف 60درصد پرداختی این رقم به جامعه می‌توان بیش از 42میلیارد تومان برای حمایت از تولید کشور ذخیره کرد، تاکید کرد: این تصمیم اشتباه را دولت قبلی اتخاذ کرد و درحال حاضر به‌دلیلی برخی ملاحظات سیاسی نیز لغو نمی‌شود و از سوی دیگر مجلس نیز به‌دلیل تصویب آن هرگز با اجرای آن مخالفت نخواهد کرد.


راه‌حل مشکل کارفرمایان کاهش حقوق کارگران نیست

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه افزایش قدرت خرید کارگران، بیکاری را کاهش می‌دهد، گفت: راه‌حل مشکل کارفرمایان در کم کردن حقوق کارگران نیست. رحمت‌الله پورموسی اظهارکرد: حقوق و دستمزد 600 هزارتومان در حدی نیست که هم کارگر بتواند با آن هم امرار معاش کند، هم از عهده هزینه‌های درمان و تحصیل و مسکن خانواده‌اش برآید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر